Peab rakentaa Kojamolle Lumo-asuntoja Espooseen

Peab Oy ja Kojamo-konsernin Lumo Kodit Oy toteuttavat Espooseen 137 asuntoa Espoon Vermonniittyyn osoitteeseen Uuno Kailaan katu 4. Urakkasumma on 15 milj. euroa.

Kohteeseen rakennetaan 5-8 -kerroksinen neljäportainen asuinkerrostalo, johon tulee 137 korkeatasoista Lumo-asuntoa yksiöistä neljän huoneen asuntoihin.  Peab on aiemmin toteuttanut Kojamolle Lumo-koteja samaan kortteliin, osoitteeseen Uuno Kailaan katu 5.

”Olemme viime vuosien aikana rakentaneet useita laadukkaita kohteita pääkaupunkiseudulla yhteistyössä Kojamon kanssa. Erinomainen yhteistyömme jatkuu tässä kohteessa, mistä olemme erittäin tyytyväisiä”, kertoo Peabin Etelä-Suomen asuntorakentamisen yksikönjohtaja Petri Salonen.

Urakka käynnistyy toukokuussa 2020 ja valmistuu tammikuussa 2022.

Lisätietoja antaa:

Petri Salonen, yksikönjohtaja, Etelä-Suomen asuntorakentaminen, Peab Oy,

gsm +358 40 6526 900, petri.salonen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa noin 16 000 henkeä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi