Peab rakentaa koulun ja päiväkodin Veikkolaan

Peab rakentaa Kirkkonummen Veikkolaan koulun, päiväkodin ja väistötilat.   Urakkasumma on 10,9 milj. euroa.

Urakkaan kuuluu kaksikerroksisten koulurakennuksen lisäosan ja päiväkodin lisäksi väistötilat, yhteensä 4061 bruttoneliötä. Päiväkoti rakennetaan aiemmin puretun päiväkodin paikalle. Koulurakennuksesta puretaan yksi siipi pois ja sen tilalle rakennetaan uusia luokkatiloja sekä liitososassa uudistetaan muutamia tiloja.

• Hanke on meille todella merkittävä ja olemme ylpeitä saadessamme uuden koulukohteen, joka sopii hyvin Peabille, pohjoismaiselle yhteiskuntarakentajalle, toteaa yksikön johtaja Ari Koskenoja Peabilta.

Projekti käynnistyy toukokuussa 2019 ja valmistuu päiväkodin osalta syyskuussa 2020 ja koulun laajennuksen osalta huhtikuussa 2021.

Ari Koskenoja, yksikönjohtaja, Peab Oy, PKS Toimitilarakentaminen

puh. +358 50 644 78, ari.koskenoja@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.