Peab rakentaa Lempäälän kunnalle Sääksjärven alakoulun laajennuksen

Peab toteuttaa Lempäälän kunnalle KVR-urakkana Sääksjärven koulukeskuksen alakoulun laajennuksen, johon tulee tilat esiopetuksen ja alakoulun vuosiluokkien 1-5 oppilaille. Urakkasumma laajennukselle on n. 15 milj. euroa.

Nyt rakennettavaan koulukeskuksen laajennukseen tulee opetustilojen lisäksi uusia liikuntatiloja noin 360 m2. Hankkeen kokonaispinta-ala on reilut 5.000 m2

Kohde tullaan rakentamaan RTS-ympäristöluokituksen mukaisesti, tavoitteena neljä tähteä. Luokitus on kehitetty Suomen rakennusalalle ympäristövastuullista rakentamista ja kiinteistöjen ylläpitoa varten, ja sen saa ulkopuolisen auditoinnin tuloksena kriteerien täyttyessä.

”Viime vuosina olemme päässeet rakentamaan useita KVR-kouluhankkeita Pirkanmaalle. Tämä voitettu hanke on kooltaan ja kestoltaan tärkeä yksiköllemme. Odotamme innoissamme pääsevämme hyödyntämään aiemmista hankkeista kertynyttä erityisosaamistamme”, kertoo Peabin Tampereen yksikön johtaja Kalle Kulmala.

”Sääksjärven koulukeskuksen laajennusta on odotettu pitkään ja odotamme innolla tulevaa yhteistyötä. Laajennuksella saamme alakoululle käyttötarkoituksen mukaiset, terveelliset ja turvalliset, sekä nykyaikaiset muuntojouston mahdollistavat tilat. Sääksjärven keskustan kehittäminen on parhaillaan käynnissä, mihin myös koulukeskuksen kehittäminen vastaa osaltaan hyvin”, toteaa rakennuttajapäällikkö Ulla Palo-oja Lempäälän kunnasta.

Suunnittelu on käynnissä. Rakentaminen aloitetaan loppuvuodesta 2023 ja kohde valmistuu kesällä 2025.

Havainnekuvan tekijä: Bo Business

Lisätietoja antaa:
Kalle Kulmala, yksikönjohtaja, Peab Oy, Tampere
puh.+358 40 713 2046, kalle.kulmala@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 15 000 työntekijää ja 5,5 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.