Peab rakentaa liike- ja asuinkerrostalon Jyväskylän keskustaan

Peab Oy rakentaa Järvi-Suomen Asunnot Oy:lle ja Royal-House Oy:lle yhteensä 16 373 kerrosneliön toimitila- ja asuinkerrostalon keskustan alueelle Jyväskylään osoitteeseen Kilpisenkatu 6.  Urakkasumma on 21 milj. euroa.

Uuden kohteen pohjakerrokseen tulee päivittäistavarakauppa, kolmeen alimpaan kerrokseen toimitiloja ja kerroksiin 4-7 asuntoja yhteensä 80 kpl. Lisäksi maan alle rakennetaan huoltotiloja.

• Olemme Peabilla erittäin iloisia tästä hankkeesta, joka on pitkien neuvottelujen jälkeen saatu liikkeelle, ja on meille merkittävä osa liikevaihtoamme seuraavan kahden vuoden ajan, toteaa yksikönjohtaja Timo Riikonen Peabilta.

Projekti käynnistyy marraskuussa 2018 ja valmistuu elokuussa 2020.

Lisätietoja antavat:

Timo Riikonen, yksikönjohtaja, Peab Oy, Jyväskylä,

puh. +358 40 514 5900, timo.riikonen@peab.fi

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.