Peab rakentaa liikerakennuksen HOK Elannolle Helsingin Pukinmäkeen

Peab rakentaa kuusikerroksisen liikerakennuksen Helsingin Osuuskauppa  Elannolle Pukinmäen rautatieaseman kupeeseen. Urakkasumma on 15 milj. euroa.

Aivan Pukinmäen rautatieaseman viereen, Kehä I:n varteen rakennettava liikerakennus on kuusikerroksinen. Liikerakennukseen tulee S-Market sekä muita myymälöitä. Lisäksi kolmeen ylimpään kerrokseen rakennetaan pienvarastotiloja. Pysäköintitilat tulevat sijaitsemaan pääosin maantasokerroksessa.

Peab on aiemmin rakentanut HOK Elannolle kaksi liikerakennusta pääkaupunkiseudulle / S-Market Saunalahden ja S-Market Karaportin.

- Tämä on meille rakentajina suuri luottamuksen osoitus, kun pääsemme rakentamaan HOK Elannolle jo kolmatta S-markettia, toteaa yksikönjohtaja Ari Koskenoja Peabilta.

Projekti käynnistyy syyskuussa 2019 ja valmistuu tammikuussa 2021.

Lisätietoja antaa:

Ari Koskenoja, yksikönjohtaja, Peab Oy, PKS Toimitilarakentaminen

puh. +358 50 644 78, ari.koskenoja@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Yrityksestä

Peab on Pohjoismaiden suurimpia rakennusyhtiöitä. Peab-konsernin liikevaihto on 5,3 miljardia euroa ja se työllistää noin 17 000 henkeä. Konsernilla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi