Peab rakentaa liikerakennuksen HOK Elannolle Helsingin Pukinmäkeen

Peab rakentaa kuusikerroksisen liikerakennuksen Helsingin Osuuskauppa  Elannolle Pukinmäen rautatieaseman kupeeseen. Urakkasumma on 15 milj. euroa.

Aivan Pukinmäen rautatieaseman viereen, Kehä I:n varteen rakennettava liikerakennus on kuusikerroksinen. Liikerakennukseen tulee S-Market sekä muita myymälöitä. Lisäksi kolmeen ylimpään kerrokseen rakennetaan pienvarastotiloja. Pysäköintitilat tulevat sijaitsemaan pääosin maantasokerroksessa.

Peab on aiemmin rakentanut HOK Elannolle kaksi liikerakennusta pääkaupunkiseudulle / S-Market Saunalahden ja S-Market Karaportin.

- Tämä on meille rakentajina suuri luottamuksen osoitus, kun pääsemme rakentamaan HOK Elannolle jo kolmatta S-markettia, toteaa yksikönjohtaja Ari Koskenoja Peabilta.

Projekti käynnistyy syyskuussa 2019 ja valmistuu tammikuussa 2021.

Lisätietoja antaa:

Ari Koskenoja, yksikönjohtaja, Peab Oy, PKS Toimitilarakentaminen

puh. +358 50 644 78, ari.koskenoja@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.