Peab rakentaa lisää kerrostaloja Avain Asunnoille Järvenpäähän

Peab toteuttaa Avain Asunnoille kolme ARAn tukemaa vuokra-asuinrakennusta lisää Järvenpäähän osoitteeseen Alhotie 19. Urakkasumma on 14 miljoonaa euroa.

Hanke sisältää kolmen kerrostalon ja yhteensä 119 asunnon rakentamisen. Nämä kolme uutta vuokrakerrostaloa sijaitsevat Järvenpäässä Terholan alueella, jossa Peab parhaillaan rakentaa Avain Asunnoille jo asumisoikeuskohdetta sekä korttelialueen yhteistä pysäköintihallia.

”Uusi hanke on jo kolmas Peabin urakka alueella. On hienoa, että pääsemme rakentamaan kaikki Avain Asuntojen kerrostalot Terholassa ”, kertoo Peabin Etelä-Suomen rakentamisen alueyksikön apulaisaluejohtaja Petri Salonen.

”Avain Asunnoilla on korttelissa parhaillaan rakenteilla yksi asumisoikeuskohde ja korttelialueen yhteinen pysäköintilaitos. Peab jatkaa nyt myös näiden seuraavien vuokrahankkeiden rakentamista. Rakenteilla jo olevien asumisoikeusasuntojen myynti on alkanut vauhdikkaasti ja nyt on myyty jo 70 asuntoa 77:stä asumisoikeusasunnosta. Ensimmäisten vuokra-asuntojen vuokraus alkaa arviolta vuodenvaihteen 2024 jälkeen ja odotamme myös niihin paljon hakijoita”, kertoo Mauri Puljujärvi Avain Rakennuttaja Oy:stä.

Avain Vuokrakohteiden rakentaminen käynnistyy elokuussa 2022 ja asunnot valmistuvat arviolta maaliskuussa 2024.

Lisätietoja antaa:

Petri Salonen, apulaisaluejohtaja, Peab Oy, Rakentaminen, Etelä-Suomi,

puh.+358 40 652 6900, petri.salonen@peab.fi

Mauri Puljujärvi, projektipäällikkö, Avain Rakennuttaja Oy,

puh. +358 400 891779. mauri.puljujarvi@avainyhtiot.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 15 000 työntekijää ja 5,9 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Avain Yhtiöt on yksi nopeimmin kasvavista asuntosijoitusyhtiöistä ja suurimmista kotimaisista investoijista Suomessa. Rakennamme kestäviä kaupunkeja ja tarjoamme vastuullista asumista kaupunkilaisille, jotka arvostavat laatua, ekologisuutta ja vaivattomuutta. Suunnittelemme, kehitämme ja toteutamme vuosittain 1000 uutta asuntoa keskeisille kasvualueille Suomessa. Konsernin vuosittaiset investoinnit ovat lähes 200 milj. €. Omistamme yli 10 000 asuntoa ja koko kiinteistökantamme arvo on 1,4 mrd. €. Työllistämme noin 100 rakennuttamisen, urakoinnin, kiinteistöalan ja palvelun rautaista ammattilaista. www.avainasunnot.fi