Peab rakentaa Lumo-talon Sompasaareen

Peab Oy rakentaa Lumo Kodit Oy:lle kerrostalon Helsingin Sompasaareen palvelujen ja metron läheisyyteen osoitteeseen Vinsentinaukio 4.

Uusi asuinkerrostalo on 6-8 -kerroksinen, ja siihen tulee yhteensä 64 asuntoa. Porrashuoneita on kaksi. Ensimmäiseen kerrokseen tulee liiketiloja. Taloon tulee moderneja yhteiskäyttötiloja, kuten ylimmän kerroksen saunaosasto ja kerhohuone parvekkeineen sekä monia arkea helpottavia palveluja. Asunnot ovat vuokra -asuntoja.

• -​​​​​​​ Sompasaaren urakka on jatkoa Peab Oy:n ja Kojamon pitkäaikaiselle, hyvälle yhteistyölle. Olemme rakentanut viime vuosien aikana useita kohteita yhdessä, viimeksi Bahamankadulle Jätkäsaareen, kertoo Petri Salonen Peabilta.

Rakentaminen alkaa tammikuussa 2020 ja kohde valmistuu syyskuussa 2021.

Petri Salonen, apulaisaluejohtaja, Peab Oy, Etelä-Suomi,

puh. +358 40 652 6900, petri.salonen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 800 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi