• Peab Oy/

Peab rakentaa opiskelija-asuntoja ja liiketiloja Turun Ylioppilaskyläsäätiölle

Peab toteuttaa Turun Ylioppilaskyläsäätiölle Tyyssija-nimisen opiskelija-asuntokohteen Ylioppilaskylään, Turun Nummen kaupunginosaan. Asuntojen lisäksi rakennetaan liiketiloja ja toimistotilat Turun Ylioppilaskyläsäätiölle. Urakkasumma on noin 23 milj. euroa (alv. 0%).

Urakka pitää sisällään 186 opiskelija-asunnon, yhteisten sauna- ja varastotilojen sekä sisä- ja ulko-oleskelutilojen rakentamisen. Rakennuksen ensimmäiseen kerrokseen tulee Turun Ylioppilaskyläsäätiön toimistotilat, kauppa, kuntosali ja opiskelijaravintola.

Kaikkiaan rakennetaan 10 300 kerrosneliötä. Asunnoista suurin osa on yksiöitä ja loput kaksioita.

”Hankkeen arkkitehtuuri on erittäin näyttävä. Se haastaa meidät rakentajana rakennuttajan kanssa hyvin tiiviiseen yhteistyöhön hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi. Olemme hyvin ylpeitä päästessämme toteuttamaan tällaista hanketta”, kertoo Peabin Turun yksikönjohtaja Petri Valkeinen.

Projekti käynnistyy huhtikuussa 2020 ja valmistuu vuoden 2021 loppuun mennessä.

Lisätietoja antaa:

Petri Valkeinen, yksikönjohtaja, Peab Oy, Turku

puh. +358 40 830 8140, petri.valkeinen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi