Peab rakentaa Ouluhallin laajennuksen

Peab Oy rakentaa Oulun Tilapalvelut –liikelaitokselle yhteensä 7 700 m2:n kokoisen laajennuksen Ouluhalliin. Lisäksi vanhaan osaan tehdään peruskorjaustöitä.   Urakkasumma on 19 milj. euroa.

Peab voitti Kiitäjä-nimisellä työllä Oulun Tilapalvelut –liikelaitoksen järjestämän arkkitehtikilpailun Ouluhallin laajennus- ja peruskorjausurakan vuonna 2018 yhteistyössä tamperelaisen Arkkitehtitoimisto Kontukosken kanssa. Ouluhallin laajennusurakkaan sisältyy 1500 katsomopaikkainen palloilusali, kuntosali, tanssisali, salit telinevoimistelulle ja kamppailulajeille sekä juoksusuora. Lisäksi rakennetaan keittiö ravintoloineen, pukuhuone ja toimistotiloja.

Laajennuksen rakentamisen lisäksi Peab tekee vanhaan Ouluhalliin peruskorjaustöitä, joihin kuuluu mm. valaistuksen uusiminen, sähkötekniikan nykyaikaistaminen, LVIA-uudistukset, pukuhuone- ja oheistilojen päivityksiä sekä tilamuutoksia. Peruskorjaustyö tehdään pääosin kesäaikaan hallin ollessa suljettuna. Tilamuutoksia tehdään myös hallin ollessa käytössä.

” Hankkeen eri osapuolten kanssa käydyn kehitysvaiheen jälkeen on erittäin mielenkiintoista päästä rakentamaan kaupunkikuvallisesti näin näkyvää hanketta”, toteaa Peabin Oulun yksikön johtaja Seppo Klemettilä.Projekti käynnistyy kesäkuussa 2019 ja valmistuu tammikuussa 2021.

Projekti käynnistyy kesäkuussa 2019 ja valmistuu tammikuussa 2021.

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.