Peab rakentaa sairaalan Seinäjoelle

Peab Oy rakentaa Kiinteistö Oy Seinäjoen Terveysteknologiakeskukselle yhteensä 26 310 neliön sairaalarakennuksen Östermyrankatu 9:ään Seinäjoelle.  Urakkasumma on 30 milj. euroa.

Urakkaan kuuluu 5 –kerroksisen sairaalarakennuksen lisäksi kellarikerros yhdystunneleineen sekä ilmanvaihtokonehuonekerros. Sairaalarakennus on nimeltään M-rakennus. Peab on aiemmin rakentanut Y-sairaalarakennuksen samalle toimeksiantajalle.

• Hanke on Peabille hyvin merkittävä ja noudattaa hienosti visiotamme pohjoismaisena yhteiskuntarakentajana. Töiden valmistelu on aloitettu täysimääräisesti ja tavoitteena on saada aikaiseksi tilaajalle ja käyttäjälle hyvä kokonaisuus, josta voimme myöhemmin ylpeänä kertoa, toteaa aluejohtaja Matti Joensuu Peabilta.

Projekti käynnistyy maaliskuussa 2019 ja valmistuu elokuussa 2021.

Hannu Rajamäki, yksikönjohtaja, Peab Oy, Seinäjoki,

puh. +358 400 959 905, hannu.rajamaki@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.