Peab rakentaa Tampereen Koukkuniemen alueelle Toukola-asumispalveluyksikön

Peab rakentaa Koukkuniemen alueelle 5-kerroksisen asumispalveluyksikön, johon tulee sijoittumaan tehostetun palveluasumisen ryhmäkoteja. Rakennuksen ensimmäiseen kerrokseen tulee koko aluetta yhteisesti tukevia palvelutiloja kuten kirjasto, kuntosali, hammashoitotilat, henkilökunnan tilat, yrittäjien tiloja sekä varastoja.

Uusi asumispalveluyksikkö rakennetaan olemassa olevan huoltokeskuksen päälle. Hankkeen laajuus on lähes 9 000 brm2.. Rakennustöiden urakkasumma on 9,8 miljoonaa euroa. Hankkeen tilaajana on Tampereen kaupungin Tilakeskus. Kohteen on määrä olla valmis marraskuussa 2017.

Tilat on suunniteltu toimiviksi, muuntojoustaviksi ja aikaa kestäviksi. Tämä on hieno hanke ja tulee valmistuessaan palvelemaan monipuolisesti koko Koukkuniemen ja Toukolan asukkaita, Peabin Tampereen yksikönjohtaja Matti Joensuu kertoo.

Matti Joensuu, yksikönjohtaja, Peab, puh. +358 40 7132 810, matti.joensuu@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.