Peab rakentaa uuden toimistotalon Espoon Keilaniemeen

Peab rakentaa uuden toimistotalon Niam Oy:lle Espoon Keilaniemeen Life Science Centerin (LSC) kortteliin Keilarannan varteen.  Urakkasumma on 19,6 milj. euroa.

Urakkaan kuuluu 7-kerroksisen toimistotalon, LSC 1:n rakentaminen. Uusi tontti ja siihen sijoittuva toimistorakennus muodostavat uuden sisäänkäynnin ja porttiaiheen kortteliin. Uudisrakennuksesta on sisäyhteys nykyisille LSC:n viidelle toimistotalolle sekä pysäköintikellariin.

Rakennuksen katutason kerroksessa sijaitsevat aula-, kahvila ja toimistotilat sekä teknisiä tiloja. Ensimmäisen kerroksen aulatila jatkuu korkeana tilana toiseen kerrokseen, johon tulee vastaanotto sekä neuvottelutiloja. Rakennuksen 3.-7. kerrokset ovat toimistokerroksia. Rakennuksessa on yhteensä 9.400 bruttoneliötä.

• ”On erittäin hienoa, että pääsemme toteuttamaan toimistokohdetta Keilaniemen keskeiselle paikalle. Hanke on hieno lisä Peabin ja Niam Oy:n väliselle yhteistyölle ja kiitämmekin tilaajaa saamastamme luottamuksesta. Kohde täydentää hyvin pääkaupunkiseudun toimitilarakentamisyksikön jo käynnissä olevia kohteita Keilaniemen alueella”, kertoo Peabin yksikönjohtaja Jarkko Mattila.

Toimistotalon rakentaminen käynnistyy maaliskuussa 2021 ja valmistuu maaliskuussa 2023.

Lisätietoja antaa:

Jarkko Mattila, yksikönjohtaja, Peab Oy, PKS Toimitilarakentaminen

puh. +358 40 729 9075, jarkko.mattila@peab.fi

Peab on Pohjoismaiden suurimpia rakennusyhtiöitä. Peab-konsernin liikevaihto on 5,5 miljardia euroa ja se työllistää noin 15 000 henkeä. Konsernilla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi