Peab rakentaa uuden toimistotalon ja hotellin Espooseen

Peab rakentaa uuden toimistotalon ja hotellin Espoon Keilaniemeen, osoitteeseen Miestentie 5. Toimistotalon urakan tilaajana on Kiinteistö Oy Espoon Swing Plus C ja hotellin tilaajana Kiinteistö Oy Espoon Swing Plus A.

Urakkaan kuuluu 7-kerroksisen toimistotalon ja 8-kerroksisen hotellin rakentaminen. Rakennuksessa on yhteensä 22.700 bruttoneliötä. Uusi toimistorakennus, Kiinteistö Oy Espoon Swing Plus C, tulee jo aiemmin rakennetun toimistorakennuksen viereen. Rakennukseen tulee kaksi pysäköintikerrosta, jotka ovat myös hotellin käytössä. Uusi hotellirakennus, Kiinteistö Oy Swing Plus A, rakennetaan toimistorakennuksen yhteyteen. Hotelliin tulee noin 260 huonetta.

Kiinteistö Oy Espoon Swing Plus C:n ja Kiinteistö Oy Espoon Swing Plus A:n omistaa Työeläkevakuutusyhtiö Elo.

-Olemme erittäin ylpeitä päästessämme rakentamaan näitä uusia kohteita ja näyttämään osaamistamme, jota on kertynyt useista toimistorakennushankkeista pääkaupunkiseudulla viime vuosien aikana, kertoo yksikön johtaja Ari Koskenoja Peabilta.

Toimistotalon rakentaminen käynnistyy maaliskuussa 2020 ja valmistuu lokakuussa 2021. Hotelliprojekti alkaa kesäkuussa 2020 ja on valmis tammikuun lopussa 2022.

Ari Koskenoja, yksikönjohtaja, Peab Oy, PKS Toimitilarakentaminen

puh. +358 50 644 78, ari.koskenoja@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.