Peab rakentaa viidennen asuinkerrostalon Kuopion Lehtoniemeen

Peab käynnistää Lehtoniemen korttelissa viidennen ja viimeisen asuinkierrostalon rakentamisen. Kohde sijaitsee kauniissa Lehtoniemessä, Saaristokaupungissa, asuntomessualueen vieressä ja vain noin 7 kilometrin päässä torilta.

Kohteeseen rakennetaan 27 huoneistoa, joiden keskipinta-ala on 40 m2. Hankkeen kokonaisarvo on 3.6 MEUR. Kohteen on määrä olla valmis joulukuussa 2016.

Käynnissä oleva asuinkerrostalo on korttelin viimeinen kohde. Korttelin rakentaminen aloitettiin 2012 ja tämän kohteen valmistumisen myötä koko kortteli valmistuu. Peab on rakentanut Lehtoniemen kortteliin jo neljä kerrostaloa ja kaksi parkkitaloa.

Juha Kuparinen, aluepäällikkö, Peab Oy, puh. +358 50 5396 795,

juha.kuparinen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.