Peab rakentaa Y-Säätiön M2-Kodeille kerrostalon Tampereelle

Peab toteuttaa Y-Säätiön M2-Kodeille A-energialuokan kerrostalon piha-alueineen Tampereen Hervantajärven kaupunginosaan, osoitteeseen Lyyrapyrstö 2. Urakkasumma on 11 milj. euroa.

Nyt rakennettavaan kerrostaloon tulee viiteen kerrokseen kaikkiaan yhteensä 93 eri kokoista asuntoa sekä nykyaikaiset yhteistilat etätyöhuoneineen ja polkupyörän pesutiloineen. Talon on suunnitellut Raami Arkkitehdit Oy.

Talo tulee valmistuessaan olemaan A-energialuokassa. Hiilijalanjälkeä pienennetään mm. asentamalla katolle aurinkopaneelit.

” Olemme Peabilla laskeneet omien kohteidemme hiilijalanjäljen jo yli kahden vuoden ajan sekä sitoutuneet rakentamaan omat kohteemme A-energialuokkaan. Siksi olemme erityisen tyytyväisiä päästessämme rakentamaan tämän ympäristöasiat huomioivan ja modernin kohteen”, kertoo Peabin Tampereen yksikön johtaja Kalle Kulmala.

Projekti käynnistyy tammikuussa 2022 ja valmistuu kesäkuussa 2023.

Lisätietoja antaa:

Kalle Kulmala, yksikönjohtaja, Peab Oy, Tampere

puh.+358 40 713 2046, kalle.kulmala@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 16 000 työntekijää ja 5,7 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.