Peab saneeraa Helsingin kaupungin vuokra-asuntoja Jakomäessä

Peab toteuttaa Helsingin kaupungin asunnot Oy:lle (HEKA) vuokra-asuntojen laajan saneerauksen Helsingin Jakomäessä, osoitteessa Jakomäentie 10. Urakkasumma on 22 milj. euroa.

Hanke koostuu kolmesta erillisestä, vuosina 1968-69 rakennetusta Helsingin kaupungin vuokratalosta. Kussakin talossa on viisi asuinkerrosta sekä kellarikerroksen varasto- ja kerhotilat sekä saunaosasto. Saneerattavia asuntoja on kaikkiaan 210 kappaletta. Korjaustyöt toteutetaan osavaiheittain.

Kiinteistöön toteutetaan laaja peruskorjaus, joka pitää sisällään rakennuksen sisäpuolisen peruskorjauksen LVISA-järjestelmineen. Rakennusten vesikatot uusitaan ja rakennetaan iv-konehuoneet. Myös rakennusten piha-alue peruskorjataan.

Kattavan peruskorjauksen yhteydessä kiinteistöjen esteettömyyttä parannetaan mm. uusimalla hissit ja vaihtamalla vanhoja ovia uusiin. Energiatehokkuutta kehitetään uusimalla ilmanvaihtojärjestelmä, lisäämällä lämmöneristävyyttä ja asentamalla aurinkopaneelijärjestelmä.

” Meille on kertynyt runsaasti kokemusta Helsingin kaupungin asuntojen peruskorjauksista. On hienoa, että pääsemme toteuttamaan tämänkin hankkeen, jossa hyödynnämme laaja-alaisesti osaamistamme. Tällaiset hankkeet vaativat aina yksilöllistä suunnittelua ja monipuolista osaamista ja yhteistyötä yli ammattikuntarajojen.”, kertoo Peabin Korjausrakentamisen yksikönjohtaja Ilkka Laakeristo.

Projekti käynnistyy helmikuussa 2022 ja valmistuu marraskuussa 2024.

Lisätietoja antaa:

Ilkka Laakeristo, yksikönjohtaja, Peab Oy, Korjausrakentaminen

puh. +358 40 767 6187, ilkka.laakeristo@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 16 000 työntekijää ja 5,7 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.