Peab urakoi Jyväskylän Palokan terveysaseman korjauksen

Peabin Länsi- ja Keski-Suomen talonrakentamisen Jyväskylän yksikkö on saanut Palokan terveysaseman osasto 1 peruskorjausurakan, jossa Peab toimii pääurakoitsijana. Rakennushanke käsittää Palokan terveysaseman vuodeosasto 1:n (940m2) peruskorjauksen ja muuntamisen avoterveydenhoidon vastaanottotiloiksi. Lisäksi nykyiselle katolle laajennetaan uusi IV-konehuone (90m2). Työ toteutetaan tervetalo-hankkeena.

Tilaaja Jyväskylän Tilapalvelu ja rakennuttaja konsultti Controlteam Oy. Rakennustyöt ovat käynnissä ja kohteen on määrä olla valmis 30.11.2014

Palokka on Jyväskylän kaupunginosa, jossa asuu noin 11000 asukasta. Jyväskylän keskustaan matkaa on noin 6km. Urakka-alue on terveyskeskus ja sen pihamaa-alue. Haasteensa rakentamiselle tuo viereinen ambulanssireitti, joka on pidettävä päiväsaikaan avoimena. Paljon melua aiheuttavat työt on tehtävä ilta- ja yötyönä, koska viereinen potilasosasto on päiväsaikaan toiminnassa. -Kyseessä on pienehkö hanke, jolla kuitenkin on alueen terveydenhuoltoon ja yleisesti yhteiskuntaan erittäin positiivinen vaikutus. Tämä on hanke, jossa Peab voi sanoa olevansa Pohjoismainen Yhteiskuntarakentaja, kertoo työpäällikkö Matti Väisänen.

Juha-Pekka Eskola, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. +358 40 0381 953, juha-pekka.eskola@peab.fi

Matti Väisänen, työpäällikkö, Peab Oy, puh. +358 40 1812 900, matti.vaisanen @peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 7500 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.