Peab urakoi Pitkäniemen sairaala-alueella Nokialla

Peab Oy on voittanut Pitkäniemen sairaalan vaativan hoidon yksikön ja ravintokeskuksen urakkakilpailun. Rakennustyöt ovat käynnistyneet ja kohteen on määrä olla valmis 31.10.2014. Urakkasopimuksen arvo on n. 16,0 miljoonaa euroa. Tilaaja on Peabille tuttu Pirkanmaan sairaanhoitopiiri.

-       Urakka on mittava ja tuo Tampereen yksikölle hyvää työkantaa ensi vuodelle. Ja mikä parhainta, pääsemme jälleen näyttämään osaamistamme yhdelle Pirkanmaan merkittävimmistä rakennuttajista. Meillä on monipuolista sairaalarakentamisen osaamista ja olemme rakentaneet Pirkanmaan sairaanhoitopiirille myös TAYS Yhteispäivystyskeskuksen (2009) sekä TAYS R- uudisrakennuksen (2008), toteaa Peabin yksikönjohtaja Miikka Routama Tampereen toimistolta.

Miikka Routama, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh +358 40 713 2810, miikka.routama@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 800 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy ja maa- ja vesirakentamisesta Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 5.3 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.