Peab uudelleenorganisoi Suomen toimintoja

Peabilla käynnistettiin vuonna 2013 koko konsernia koskeva laaja toimenpideohjelma kannattavuuden parantamiseksi ja organisaation tehostamiseksi. Uudella strategiakaudella 2015-2017 vahvistetaan edelleen toimintojen tehostamista. Yhtiö haluaa huomioida paikalliset asiakkaat ja markkinat entistä paremmin.

Organisaatiota on edelleen kehitetty ja seuraavat muutokset alueyksiköiden johdossa tulivat voimaan 1.11. alkaen

Toimitusjohtaja Mika Katajiston, Peab Oy, vastuualueena ovat Peabin koko Suomen rakentamisen liiketoiminnot. Hän vastaa 1.11. alkaen myös Etelä-Suomen aluejohtajan tehtävistä. Tehtävää aikaisemmin hoitanut Matti Kaakinen jatkaa Etelä-Suomen alueen apulaisaluejohtajana. Etelä-Suomen alueeseen kuuluu pääkaupunkiseudun lisäksi Turun ja Hämeenlinna-Lahti –tulosyksiköt.

Juha-Pekka Eskola on nimitetty Länsi- ja Keski-Suomen alueen aluejohtajaksi. Alueen apulaisaluejohtajaksi nimitettiin Miikka Voipio. Lisäksi Voipio toimii myös Peab Oy:n ja Peab Invest Oy:n liiketoiminnan kehityspäällikkönä. Länsi- ja Keski-Suomen alueeseen kuuluvat Seinäjoen, Vaasan, Tampereen, Jyväskylän, Kuopion ja Oulun tulosyksiköt.

Matti Joensuu on nimitetty Tampereen tulosyksikön yksikönjohtajaksi 20.10.2014. Joensuu siirtyi Peabille YIT Rakennus Oy:n Rakennuttajapäällikön tehtävästä.

-Peabilla tehdyt mittavat organisaatiouudistukset tukevat toiminnalle asetettuja tavoitevaatimuksia. Tehdyt nimitykset vahvistavat alueellista asemaamme ja lisäävät toimintaedellytyksiämme, toteaa Niklas Winkvist Peab-konsernista.

Mika Katajisto, toimitusjohtaja, Peab Oy, +358 40 570 1025, mika.katajisto@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.