Peab vuokrasi Eventes Business Gardenin Outotecille

Peab Oy ja Outotec Oyj allekirjoittivat perjantaina 11.11.2011 sopimukset, jolla Peab Oy vuokraa Espooseen Länsiväylän varrelle kauppakeskus Ison Omenan viereen valmistuvan Eventes Business Gardenin kokonaisuudessaan Outotec Oyj:lle. Rakennuksessa on toimitilaa kaikkiaan n.14 000 neliömetriä. Samassa tilaisuudessa Outotec vuokrasi myös YIT:ltä toimitilaa Eventes Business Gardenin viereen jo rakenteilla olevasta Business Park Safiirista.

Eventes Business Gardenin suunnittelu on alkanut ja rakentaminen päästään aloittamaan vuodenvaihteen jälkeen. Kohteen lopullinen valmistuminen ajoittuu vuosiin 2014- 2015. Eventes rakennetaan täyttämään LEED- luokituksen vaatimukset.

Peab aloittaa Eventes Business Gardenin toteutuksen omaan taseeseen, mutta investoreiden kanssa käydään keskusteluja kohteen omistuspohjasta.

Nyt vuokrattu kohde on suurimpia Suomessa tänä vuonna vuokratuista uudisvuokra-kohteista.

Heikki Levo, johtaja, kiinteistöliiketoiminta, Peab Oy, puh. 040 7676 170
Petri Suuperko, toimitusjohtaja, Peab Oy, puh. 040 7132 100

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa 700 henkilöä. Yhtiön toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen, korjausrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.