Peabille Ilmajoen terveyskeskuksen urakka

Peab Oy urakoi Ilmajoen terveyskeskuksen peruskorjauksen ja laajennuksen

Peab Oy ja Ilmajoen kunta ovat tänään allekirjoittaneet urakkasopimuksen Ilmajoen terveyskeskuksen peruskorjauksen ja laajennuksen toteuttamisesta. Rakennusurakan hinta on noin 5,1 miljoonaa euroa.

Terveyskeskusurakan yhteishinta on lähes seitsemän miljoonaa euroa. Rakennustyöt on tarkoitus päästä käynnistämään toukokuun aikana.

Urakka alkaa keskuksen laajennuksella, joka sisältää hammashoitolan ja perhekeskuksen tilat.

Lisäksi ruokalan tiloja tullaan laajentamaan. Terveyskeskuksen poliklinikka menee laajennuksen jälkeen remonttiin.

– Meillä on vahvaa sairaalarakentamisen osaamista. Olemme toteuttaneet useita vastaavan tyyppisiä urakoita. Merkittävämpänä vuonna 2012 valmistunut Seinäjoen Y-sairaala, joka oli käynnistyessään yksi Suomen suurimpia urakoita, toteaa Peabin aluepäällikkö Vesa Mäkiranta Seinäjoen toimistolta.

Korjaus- ja laajennusurakan on määrä valmistua vuoden 2014 lopulla.

Vesa Mäkiranta, aluepäällikkö, Peab Oy, puh +358 40 570 1032, vesa.makiranta@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 800 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy ja maa- ja vesirakentamisesta Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 5.3 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.