Peabille kerrostaloasuntourakka Espooseen

Peab rakentaa SATO Oyj:lle uusia vuokra-asuntoja Espoon Matinkylään. Kerrostaloasunnot sijaitsevat tulevan Länsimetron aseman vieressä.

Peab Oy ja SATO Oyj allekirjoittivat Matinniitynkuja 8 urakkasopimuksen keskiviikkona 9.5.2012. SATO Oyj rakennuttaa 83 vapaarahoitteista vuokra-asuntoa Espoon Matinkylään, kauppakeskus Ison Omenan viereen. Peab Oy vastaa kohteen suunnittelusta ja rakentamisesta.

Kohde on laajuudeltaan 4142 as.m2 ja rakentamisen urakkasumma on yli 13miljoonaa euroa. Lisäksi SATO ostaa Peabilta 10 huoneistoa vuokra-asunnoiksi Peabin viereisestä rakenteilla olevasta kohteesta.

Työt kohteessa alkavat tällä viikolla ja sen on määrä valmistua vuoden 2013 loppuun mennessä.

Lisätietoja antavat:

Petri Suuperko, toimitusjohtaja, Peab Oy, puh.+358 40 713 2100, petri.suuperko@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa 850 henkeä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen, korjausrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.