Peabille mittava linjasaneeraushanke Helsingin Kalliossa

Peabin korjausrakentamisen yksikkö on voittanut urakkakilpailun Asunto Oy Harjusivun linjasaneerauksesta. Asukkaille luvassa henkilökohtaista palvelua

Peab aloittaa marraskuussa 178 huoneiston ja 12 liikehuoneiston linjasaneerauksen Kallion kaupunginosassa osoitteessa Aleksis Kiven katu 12/ Harjukatu 8. Linjasaneerauksen yhteydessä uusitaan kiinteistön vesi- ja viemärijärjestelmät, sähköasennukset sekä asuntojen märkätilat. Rakennus on valmistunut vuonna 1932. Kohteen urakkasumma on noin 5 miljoonaa euroa. Rakennustyöt valmistuvat kohteessa heinäkuussa 2014.

Kohteen erikoispiirre on logistisesti haasteellinen toimintaympäristö. Lisäksi oman haasteensa tuo saneerattavan kiinteistön ikä ja pienehköjen peseytymistilojen toiminnallisuus.  Tästä johtuen on huomiota kiinnitetty tuotantomenetelmien valintaan ja toiminnallisuuteen. Erilaisten tuotantomenetelmien rinnalla kohteen toteutuksessa käytetään Peab Oy:n linjasaneerausprosessin mukaista toimintajärjestelmää, joka kiinnittää erityistä huomiota asukkaille viestimiseen työn etenemisestä sekä muutostöiden helppouteen ja vaivattomuuteen.

-       Asukkaat saavat mm. henkilökohtaista palvelua muutosten ja valintojen tekemiseen prosessin aikana, kertoo työpäällikkö Riikka Sampolahti.

Riikka Sampolahti, työpäällikkö, Peab Oy, puh. 040 7132 048, riikka.sampolahti@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 850 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen, korjausrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Avainsanat: