Peabille uusi asuntoliiketoiminnan johtaja

Arkkitehti SAFA Riku Patokoski on nimitetty 17.8.2015 alkaen Peab Oy:n asuntoliiketoiminnan johtajaksi. Hän vastaa erityisesti Peabin pääkaupunkiseudun asuntomarkkinan kehittämisestä sekä valtakunnallisen asuntoliiketoiminnan johtamisesta. Hän siirtyi Peabille Skanska Kodit hankekehitysjohtajan tehtävästä. Patokoski raportoi tehtävässään Peab Invest Oy:n toimitusjohtaja Göran Linderille.

- Tulemme uudistamaan asuntoliiketoimintaamme ja haluamme nostaa asiakaslähtöisen ja laadukkaan asumisen ykköstavoitteeksemme. Olemme tyytyväisiä saadessamme Patokosken laajan kokemuksen käyttöömme, toteaa Peab Oy:n toimitusjohtaja Mika Katajisto.

Mika Katajisto, toimitusjohtaja, Peab Oy, +358 40 570 1025, mika.katajisto@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.