Peabin Espoon Suurpellon kohteet LähiTapiolalle

Peabin Espoon Suurpellon kohteet, Asunto Oy Espoon Kartanon Neito ja Asunto Oy Espoon Ritari, ovat siirtyneet LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky:n omistukseen 15.9. allekirjoitetulla kauppakirjalla. Yhtiöt tekivät toukokuussa esisopimuksen yhtiöiden koko osakekantojen myymisestä.

Kohteeseen tullaan rakentamaan kolme viisikerroksista asuinkerrostaloa joihin tulee yhteensä 94 asuntoa. Talojen pohjakerroksiin rakennetaan autohallit.  Asuinkerrostalojen yhteenlaskettu asuinpinta-ala on noin 4.500 asuin neliömetriä. Hanke sijaitsee Espoon Suurpellossa uudella kehittyvällä asuinalueella ja se rakennetaan yhtenä hankkeena. Rakentamisen arvioidaan alkavan syys-lokakuun aikana ja valmistuvan vaiheittain kesän ja syksyn 2017 aikana.

”Olemme Peabilla panostamassa pääkaupunkiseudun asuntorakentamiseen ja tämä kohde on hyvä avaus laadukkaasta ja asiakaslähtöisestä asuntorakentamisesta kehittyvässä Suurpellon puistokaupungissa”, kertoo elokuussa Peabilla aloittanut asuntoliiketoiminnan johtaja Riku Patokoski.

”Kartanon Neito ja Espoon Ritari tulevat LähiTapiola Asuntosijoitus Suomen asuntorahastoon ja kohteet noudattavat hyvin salkun sijoitusstrategiaa. Suurpelto on alueena houkutteleva ja haluamme olla tiiviisti mukana alueen kehittymisessä ” sanoo LähiTapiola Kiinteistöpääomarahastot Oy:n toimitusjohtaja Kim Särs.

Riku Patokoski, asuntoliiketoiminnan johtaja, Peab Oy, puh. +358 40 5105 475,

riku.patokoski@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.