• Peab Oy/

Peabin Jyväskylän yksikkö rakentaa asumisoikeuskohteen TA-Asumisoikeus Oy:lle Jyväskylän Palokkaan

Peab Oy:n Jyväskylän yksikkö rakentaa uusia asuntoja Jyväskylän Palokkaan.  Peab rakentaa TA-Asumisoikeus Oy:lle Pölkintielle kaksi 5-kerroksista kerrostaloa.  Yhtiöön rakennetaan yhteensä 48 asumisoikeusasuntoa. Autopaikat sijoittuvat autokatoksiin ja pihapaikkoihin.

”Hanke on Peabin ja TA-Asumisoikeus Oy:n ensimmäinen yhteishanke Keski-Suomessa ja hankkeen työllistävä vaikutus on noin 15 miestyövuotta. Rakentaminen alkaa syksyllä 2014 ja kohde valmistuu joulukuussa 2015” toteaa Peab Oy:n yksikönjohtaja Juha-Pekka Eskola.

”Palokan alue on yksi Jyväskylän kaupungin kasvualueista ja nyt saamme hankkeen alkamaan myös tuolla alueella.  Uskomme, että hyvä sijainti ja palvelujen saatavuus alueella saavat asiakkaat kiinnostumaan kohteesta”, toteaa rakennuttajapäällikkö Markku Vartiainen TA-Rakennuttaja Oy:stä.

Juha-Pekka Eskola, yksikön johtaja, Peab Oy, puh. 0400 381 953, juha-pekka.eskola@peab.fi
Matti Väisänen, työmaapäällikkö, Peab Oy, puh. 040 181 2900, matti.vaisanen@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Avainsanat: