Peabin kehityshanke luo uuden liikealueen Seinäjoen Päivölään

Kauppakeskushankkeen ensimmäinen vaihe käynnistyy K-citymarketin rakennustöillä

Päivölän alueelle kaupungin uusin hyvin saavutettava ja moderni kauppakeskus
Seinäjoen kaupungin ns. Päivölän alue tulee lähi vuosien aikana muuttumaan hyvin saavutettavaksi ja moderniksi kaupanteon alueeksi. Uusi liikealue sijoittuu vain 1.5 km päähän Seinäjoen kaupungin keskustan ja Nurmon alueiden väliin ja on omiaan palvelemaan sekä lähialueen että koko maakunnan asukkaita. Kauppakeskus K-citymarket oheispalveluineen rakentuu valtatie 18 ja Kuortaneentien risteykseen, joten sen saavutettavuus on Ylistaron, Lapuan, Kuortaneen ja Alavuden suunnistakin erinomainen. Alueen suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota helppoon asiointiin.

Liikennejärjestelyt ja paikoitusalueet on suunniteltu väljiksi. Näin nopea ja pidempiaikainenkin asiointi on mahdollisimman vaivatonta, kertoo Keskon aluejohtaja Heikki Tynjälä.

Liikealueen suunnittelu ja kaava on vahvistettu ja tontin raivaustyöt ovat parhaillaan käynnissä. - Kaupunki kasvaa ja laajenee useaan suuntaan, siksi lähes keskusta-alueella sijaitsevan Päivölän liikealueen rakentuminen tukee merkittävällä tavalla myös kaupunkirakentamista. Se myös liittää Hyllykallion asuinalueen kiinteäksi osaksi Seinäjoen keskusta-alueeseen ja tuo alueelle sekä päivittäis- että erikoiskaupan palveluita, toteaa Seinäjoen kaupungin elinkeinojohtaja Mauri Hietala.

Seinäjoen toisen K-citymarketin rakentaminen alkaa maaliskuussa
Seinäjoen toisen K-citymarketin alueen raivaustyöt käynnistyivät tällä viikolla. Uusi moderni K-citymarket avaa ovensa kesällä 2011 ja se sijoittuu Päivölän kauppakeskukseen. Kokonaispinta-alaa K-citymarketilla on 10.500 m2 ja se työllistää noin 80 kaupan alan ammattilaista. Liiketiloihin sijoittuu myös merkittävä määrä etumyymälöitä. Rakennushankkeen työllistävä kokonaisvaikutus K-citymarketin osalta on noin 40 henkilötyövuotta.

Päivölän liikealue rakentuu vaiheittain
Päivölän kauppakeskus ja koko korttelin liikealue tulee rakentumaan vaiheittain. Peab Oy:n ensimmäisen sopimuskumppanin, Ruokakesko Oy:n K-citymarketin rakennustyöt käynnistyvät maaliskuun alussa. –Alueen kaupallisista vaikutuksista on teetetty selvitys, jossa Päivölän liikealueen rakentumisella nähtiin olevan voimakas merkitys Seinäjoen kaupungin markkina-alueen kannalta. Uuden liikealueen rakentumiselle keskustan tuntumaan näyttää olevan suuri tarve, toteaa Peabin aluejohtaja Mika Katajisto.

Peabin omistamalla yli 9 ha:n tontilla on rakennusoikeutta n. 60.000 kem2. Hankkeen seuraavana tavoitteena on rakentaa vetovoimainen ja mielenkiintoinen kauppakeskuskokonaisuus, johon voidaan rakentaa myös ns. tilaa vievää kauppatilaa. Valmiin kaavan ja hyvän suunnittelun ansiosta toisen vaiheen rakentaminen tapahtuu vuosien 2011-2013 aikana. - Parhaillaan on käynnissä kauppakeskusosion ja suurmyymälätilan asiakkaiden haku. Kiinnostusta on ollut ja neuvottelut ovat useiden osapuolten kanssa hyvällä mallilla. Virallisenkin kasvukeskusstatuksen saanut Seinäjoen kaupunki tuntuu kiinnostavan myös valtakunnallisia toimijoita, kertoo Katajisto.

Mika Katajisto, aluejohtaja, Peab Oy, puh. 040 570 1025