Peabin Koulukatu 51 asuntokohde käyntiin maaliskuussa

Peab Oy käynnistää maaliskuussa kahden pienkerrostalon rakentamisen Vaasan Koulukadulla

Peab rakentaa Vaasan ydinkeskustan läheisyyteen kaksi hissillistä pienkerrostaloa. Kaksikerroksiset talot sijoittuvat Koulukadun ja Ka¬sarminkadun kulmaukseen, noin korttelin päähän rannasta. Asunto¬jen keskikoko on noin 48 m2. Kaikkiaan taloihin rakentuu yhteensä 27 asuntoa.  Kohteen arkkitehtisuunnittelusta vastaa Arkkitehtitoimisto Aitoaho-Viljanen. Rakennustyöt käynnistyvät maaliskuussa ja kohde valmistuu alkuvuodesta 2013.

- Olemme mielestäni onnistuneet hyvin Vaasan asuntorakennusmarkkinoilla. Kaikki kohteemme sijaitsevat hyvillä paikoilla. Parhaillaan rakennamme kerrostalokohteita vanhalla kasarmialueella Aleksanterinkujalla, jonne rakentuu neljän kerrostalon ympyräkortteli Kompassi.  Asuntomessu- ja Suvilahden alueelle olemme rakentaneet yhteensä kuusi kerrostaloa, kertoo Peabin aluepäällikkö Esko Korpi.

Lisätietoja antavat:

Esko Korpi, aluepäällikkö, Peab Oy, puh.+358 40 570 2290
 esko.korpi@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa 850 henkilöä. Yhtiön toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen, korjausrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.