Peabin toimitilarakentamisen lippulaiva Pitäjänmäessä harjakorkeudessa

Peab saa ensi vuoden keväällä valmiiksi uuden toimitilahankkeensa Ultimes Business Gardenin Helsingin Pitäjänmäessä. Tiloihin tulee sijoittumaan Peabin Suomen toimintojen johto ja toimihenkilöt sekä kiinteistö- ja toimitilapalveluyhtiö ISS Palvelut Oy.

Rakenteilla olevaan Ultimes Business Gardeniin valmistuu n. 10.850 m2 LEED®-Platina ympäristösertifioitua toimitilaa. Peab jatkaa alueen kehittämistä edelleen ja se rakentaa nyt rakenteilla olevan viereen kolme toimitaloa vaiheittain.

”Pidämme aluetta yhtenä Helsingin toimitilojen paraatipaikkana. Jatkohankkeiden rakentaminen ja toimintaympäristön kehittäminen tulee ajoittumaan tuleville vuosille. Uskomme vahvasti, että alueen vetovoimaisuus lisääntyy uusien hankkeiden sekä kehäradan valmistumisen myötä”, toteaa hankekehitysjohtaja Sirpa Lindholm Peabilta Pitäjänmäen kohteen lisäksi Peab omistaa tonttimaata Espoon Matinkylässä, kauppakeskus Ison Omenan välittömässä läheisyydessä, tulevan metropysäkin lähettyvillä.

Peab ja ISS kehittivät yhdessä Business Garden- palvelukonseptin uuteen toimitaloon. Uusi palvelujen tuottajien kanssa rakennettu palvelukokonaisuus on uudenlaista ajattelua koko toimialalla. Siitä pyritään tekemään tuote myös muihin Pohjoismaihin. Business Garden -palvelukokonaisuus toimitalon sijainnin ja teknisten mahdollisuuksien kera muokkautuu aina asiakkaiden toiveen mukaan ja vastaa uudenlaisia mobiileja työn tekemisen tapoja ja tehokkaita ja kustannustaloudellisia tiloja.

Peab toteuttaa toimitilaratkaisuja, jossa Peabin toimitilat-yksikkö vastaa toimitalojen rakennuttamisesta, Peabin rakentamisen yksikkö ja infra- ja teollisuus–yksiköt rakentamisesta sekä ISS Palvelut kokonaisvaltaisista toimitilapalveluista. Hankkeissa korostuu yhteistyö toimitalon kehittäjän ja rakentajan sekä palvelujen tuottajien kesken.

Sirpa Lindholm, hankekehitysjohtaja Peab toimitilat, puh. +358 40 5105 475,

sirpa.lindholm@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.