Suuperko jättää toimitusjohtajan tehtävät Peab Oy:ssä

Peabin toimitusjohtaja Petri Suuperko jättää tehtävänsä 14.3.2013 lähtien. Peab Oy:n tulos Suomessa on ollut epätyydyttävällä tasolla pidempään. Peabin konsernijohto ja toimitusjohtaja Suuperko ovat tästä syystä yhteisesti sopineet, että toimitusjohtaja Suuperko jättää tehtävänsä. Hallintojohtaja Carolus Adolfsson on nimetty vt. toimitusjohtajaksi.

-       Meillä Peabissa on edelleen vahva usko Suomen toimintojen kehittymiseen ja vakaan ja kannattavan toiminnan mahdollisuuksiin. Näillä toimilla haluamme varmistaa sovitun strategian toteutumisen, toteaa Peab Oy:n hallituksen puheenjohtaja Tore Hallersbo.

Uuden toimitusjohtajan valintaprosessi on käynnissä.

Carolus Adolfsson, vt. toimitusjohtaja, Peab Oy, + 358 500 428 544, carolus.adolfsson@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 800 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy ja maa- ja vesirakentamisesta Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 5.3 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.