Peikko avaa uuden tehtaan Ukrainassa, Bila Tserkvassa alkuvuodesta 2025

Peikko on allekirjoittanut Bila Tserkva Industrial Parkin kanssa sopimuksen tuotanto- ja varastotilojen rakentamisesta Ukrainaan. Peikon tarpeisiin räätälöidyt 2 400 m2:n vuokratilat tulevat sijaitsemaan uudehkolla teollisuusalueella, joka nyt laajenee näiden uusien tilojen myötä.

Peikko, liitososateknologian ja matalien välipohjien johtava toimittaja, aloitti Ukrainan markkinoilla 2023 avaamalla suunnittelu- ja myyntitoimiston Kiovassa, Ukrainassa. Uudet tuotanto- ja varastotilat sijaitsevat lähellä Kiovaa, noin 200 000 asukkaan kaupungissa, Bila Tserkvassa. Keskeinen sijainti lähellä rautatietä, moottoritietä ja satamia tarjoaa Peikolle erinomaiset mahdollisuudet palvella asiakkaita kaikkialla Ukrainassa. Uusien tuotanto- ja varastotilojen arvioidaan olevan toiminnassa vuoden 2025 alussa, ja uusien työntekijöiden rekrytoinnit alkavat myöhemmin tänä vuonna.

Uusi tehdas tulee palvelemaan sekä nykyisiä että uusia asiakkaita ja olemaan osa Ukrainan jälleenrakennustoimia. Aluksi tehdas valmistaa elementtirakentamisen liitoksia, joiden ansiosta rakentaminen on nopeampaa, turvallisempaa ja kestävämpää. Peikko toimittaa asiakkailleen myös DELTABEAM®-liittopalkkeja ja lattialiikuntasaumajärjestelmiä teollisuusrakennusten betonilattioihin.

"Rakennusalan edelläkävijänä meillä on etuoikeus olla läsnä kasvavilla markkinoilla. Voimme myötävaikuttaa Ukrainan jälleenrakentamiseen tarjoamalla laadukkaita ratkaisuja, jotka ovat kustannustehokkaita ja säätävät aikaa sekä resursseja. Uskomme vahvasti, että uuden tehtaan perustaminen auttaa asiakkaitamme, vahvistaa toimintaamme ja tukee humanitaarisia tavoitteita. Olemme tyytyväisiä, että tehtaamme tulee sijoittumaan Bila Tserkvaan ja arvostamme yhteistyötä Bila Tserkva Industrial Parkin kanssa", kertoo Topi Paananen, Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja.

Puh. +358 50 384 3001, sähköposti topi.paananen@peikko.com

Paulius Bulota, Managing Director, UAB Peikko Lietuva, Ukrainan liiketoiminnan kehittäminen
Puh. +370 615 407 97, sähköposti paulius.bulota@peikko.com

Yurii Tromsa, Managing Director, Peikko Ukraine, Ukrainan myynti
Puh. +380 50 510 0909, sähköposti yurii.tromsa@peikko.com

Peikko Group Oy on johtava elementti- ja paikallavalurakenteisiin tarkoitettujen matalien välipohjarakenteiden ja liitososien toimittaja. Peikon innovatiiviset ratkaisut tarjoavat turvallisempaa, tehokkaampaa ja vastuullisempaa suunnittelua ja rakentamista. Peikolla on myyntitoimistoja yli 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja tuotantoa 12 maassa ympäri maailmaa. Vuonna 2023 Peikon liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa. Peikko on perheyritys, jonka palveluksessa on noin 2 000 ammattilaista, joista Suomessa noin 350. Peikko on perustettu vuonna 1965, ja sen pääkonttori sijaitsee Lahdessa. Lisätietoja: www.peikko.com.