Peikko Designer® -suunnitteluohjelmistolla yli 20 000 rekisteröityä käyttäjää maailmanlaajuisesti

Peikko Group tarjoaa rakennesuunnittelijoille erilaisia suunnittelutyökaluja, joiden avulla rakenteita voidaan optimoida ja suunnittelua tehdä nopeasti, tehokkaasti ja luotettavasti. Joulukuussa 2016 Peikon oma suunnitteluohjelmisto Peikko Designer® saavutti merkittävän virstanpylvään kun ohjelmiston maailmanlaajuinen rekisteröitynyt käyttäjämäärä ylitti 20 000 henkeä.

Peikko Designer® on ilmainen rekisteröityneille käyttäjille. 3D-suunnitteluohjelmistoa on kehitetty vuodesta 2009 lähtien, ja se on Peikon suurin yksittäinen tuotekehitysinvestointi. Ohjelmistossa on kolme moduulia, joiden avulla voi suunnitella pilariliitoksia, leikkauslävistysraudoitusta ja kiinnityslevyjä. Peikko Designer® auttaa suunnittelijaa valitsemaan rakenteeseen sopivimmat Peikon tuotteet, mallintamaan liitoksen ja tulostamaan tarvittavan laskentadokumentaation. Käyttämällä Peikon 3D-suunnittelukomponentteja siirretään liitokseen mallinnetut tuotteet suunnittelijan käyttämään rakennesuunnitteluohjelmistoon.

Ohjelmiston kolmea moduulia kehitetään jatkuvasti. Yksi tärkeimmistä kehityskohteista on tiedonsiirto. Syksyllä 2016 Peikko mahdollisti ensimmäisenä betonirakentamisen liitososia toimittavana yrityksenä suoran tiedonsiirron tuotesuunnitteluohjelmistosta rakennesuunnitteluohjelmistoon, eli suunnittelija voi nyt suoraan siirtää Peikko Designer®:lla mallinnetun liitoksen Tekla Structures -ohjelmistoon. Tämä nopeuttaa ja helpottaa suunnittelua entisestään.

“Olemme ylpeitä siitä, että Peikko Designer® on niin suosittu ja arvostettu suunnittelijakunnassa. Ohjelmisto toimii seitsemällätoista kielellä ja suunnittelija voi valita kymmenien eri paikallisten suunnitteluvaatimusten joukosta kohteeseensa soveltuvan laskentavaihtoehdon. Tämä on erittäin tärkeää, sillä suunnitteluala kansainvälistyy nopeasti”, kertoo Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja Topi Paananen.

Taru Leinonen, tuotekehitysjohtaja, Peikko Group Oy,
puh. 044 7123 591, email: taru.leinonen@peikko.com

Jakelu:
Keskeinen media, Peikon internetsivut

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen betonirakenteiden liitostekniikkaan ja liittorakenteisiin keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on tytäryhtiöt 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa ja tuotantoa 9 maassa ympäri maailmaa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2016 on noin 170 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö ja sen palveluksessa on yli 1 400 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.com.