Peikko laajentaa yhteistyötään Slovakian Zilinan yliopiston kanssa

Peikko Group Oy on allekirjoittanut elokuun lopussa yhteistyösopimuksen Slovakian Zilinan (UNIZA) yliopiston kanssa. Peikko ja UNIZAn rakennustekniikan tiedekunta tulevat syventämään merkittävästi yhteistyötään tulevien vuosien aikana.

Peikon ja UNIZAn tutkimukseen liittyvä yhteistyö on alkanut jo vuonna 2010. Sen laajentamisen lisäksi yhteistyökumppanit pyrkivät nyt löytämään opiskelijoille uusia aiheita diplomi- ja väitöskirjatöihin sekä työharjoittelupaikkoja Peikolla. Uusi yhteistyösopimus pitää sisällään myös muita toimintoja, kuten luentoja ja työmaavierailuja.

- On hienoa laajentaa yhteistyötämme jo hyvin tuntemamme Zilinan yliopiston kanssa. Pitkäaikaiset tutkimuskumppanuudet ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Tavoitteemme on myös vahvistaa Peikon Zilinassa sijaitsevaa tutkimus- ja tuotekehitystiimiä tulevien vuosien aikana, sanoo Topi Paananen, Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja.

- Olemme iloisia voidessamme syventää yhteistyötä Peikon kanssa, se vahvistaa kansainvälistä yhteistyöverkostoamme sekä asemaamme luotettavana tutkimustahona. Olemme vakuuttuneita, että tämän yhteistyön positiiviset hyödyt tulevat näkymään suoraan tiedekuntamme opiskelijoille, kertoo Marián Drusa, UNIZAn rakennustekniikan tiedekunnan dekaani.

Puh.
+358 50 384 3001, sähköposti topi.paananen@peikko.com

Ján Bujňák, Vice President, Product Development, Connections, Peikko Group Corporation
Puh. +421 911 250 056, sähköposti jan.bujnak@peikko.com

Marián Drusa, Dean of the Faculty of Civil Engineering, UNIZA
Puh.
+421 41 513 5500, sähköposti marian.drusa@uniza.sk

Peikko Group Oy on johtava elementti- ja paikallavalurakenteisiin tarkoitettujen matalien välipohjarakenteiden ja liitososien sekä tuulienergiaratkaisujen toimittaja. Peikon innovatiiviset ratkaisut tarjoavat nopeampaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa suunnittelua ja rakentamista. Peikolla on myyntitoimistoja yli 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja tuotantoa kahdessatoista maassa ympäri maailmaa. Vuonna 2020 Peikon liikevaihto oli 240 miljoonaa euroa. Peikko on perheyritys, jonka palveluksessa on yli 2 000 ammattilaista. Vuonna 1965 perustetun Peikon pääkonttori sijaitsee Lahdessa. Lisätietoja: www.peikko.com

Peikko on toiminut Slovakiassa vuodesta 2005 alkaen, ja se työllistää yli 40 ammattilaista Zilinan ja Tranavan toimistoissaan sekä Kralova nad Vahomissa sijaitsevassa tehtaassaan. Slovakiassa Peikko ei ainoastaan palvele paikallisia asiakkaitaan vaan toimii myös konsernin tuote- ja kehitystoiminnan sekä yhteisten talouspalveluiden keskuksena. Lisäksi Peikon Slovakian tehdas valmistaa tuotteita Peikon muiden, Euroopassa sijaitsevien yksiköiden tarpeisiin. Lisätietoja: www.peikko.sk.

Zilinan yliopisto, jolla on jo yli kuudenkymmenenviiden vuoden historia, on yksi Slovakian johtavista tieteellisistä instituutioista. Rikkaiden perinteidensä ansiosta sillä on merkittävä rooli Slovakian yliopistojen keskuudessa. Suuren opiskelijamäärän sekä mielenkiintoisen ja laadukkaan opintotarjonnan lisäksi yliopistolla on merkittäviä tutkimuksellisia ja kansainvälisiä toimintoja. Rakennustekniikan tiedekunta on yksi yliopiston seitsemästä tiedekunnasta. Lisätietoja: www.uniza.sk/index.php/en/.