Peikko uudistaa Saksan tuotantotoimintojaan

Report this content

Peikko Groupin Saksan maayhtiö, Peikko Deutschland GmbH, uudistaa merkittävästi tuotantotoimintojaan. Tällä hetkellä Peikolla on Saksassa kaksi tehdasta, jotka sijaitsevat Kasselin lähellä Waldeckissa sekä Erfurtin lähellä Brotterodessa.

Peikko tekee vuoden 2019 aikana merkittäviä investointeja Waldeckin tehtaan konekantaan. Investoinnit lisäävät tuotantoprosessien automatisointia sekä mahdollistavat tuotannon laajentamisen, erityisesti energiasektorin tarpeiseen. Suunniteltujen investointien arvo on noin neljä miljoonaa euroa, ja koko konekanta otetaan käyttöön vuoden 2019 aikana.

Investointihankkeen yhteydessä Brotteroden tehtaan toiminnot siirtyvät toisen yrityksen omistukseen 1. tammikuuta 2019 alkaen. Tehtaan ostaa Buthelor GmbH, joka on Peikon pitkäaikainen asiakasyritys. Yrityskauppa käsittää tehdaskiinteistön sekä suuren osan konekannasta. Kaikki Peikon 27 työntekijää Brotterodessa siirtyvät Buthelor GmbH:n palvelukseen.

“Investointimme tarjoaa uusia mahdollisuuksia Peikon tuottavuuteen ja tuotantokapasiteettiin sekä parantaa palvelutarjontaa asiakkaillemme. Olen iloinen, että Brotteroden tehdas saa uuden, hyvän kodin Buthelor GmbH:ssa. Peikolle on erittäin tärkeää keskittää Saksan tuotantotoiminnot vain yhteen yksikköön”, sanoo Topi Paananen, Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Topi Paananen, toimitusjohtaja, Peikko Group Oy,
puh. +358 50 384 3001, sähköposti: topi.paananen@peikko.com

Tobias Althaus, toimitusjohtaja, Peikko Deutschland GmbH,
puh. +49 170 163 8168, sähköposti: tobias.althaus@peikko.com

Jakelu:
Keskeinen media, Peikon internetsivut

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen betonirakenteiden liitostekniikkaan ja liittorakenteisiin keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on tytäryhtiöt 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja sertifioitua tuotantoa 7 maassa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 188 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö ja sen palveluksessa on yli 1 800 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.com.