Peikosta kiinalaisen rakennesuunnitteluyrityksen Shuckon enemmistöosakas

Peikko Group Oy on allekirjoittanut kiinalaisen rakennesuunnitteluyrityksen Shanghai Shucko Construction Technology Co. Ltd:n kanssa sopimuksen, jolla Peikosta tulee yhtiön enemmistöosakas 51 prosentin omistusosuudella. Kauppa koostui osakkeiden ostosta yhdeltä osakkeenomistajalta sekä lisäosakepääoman suuntaamisesta Peikolle. Kaksi jäljelle jäävää osakkeenomistajaa, Huang Hua ja Wang Chen, jatkavat yrityksen toimintaa entiseen tapaan.

Shuckolla on toimistot Shanghain ja Hefein kaupungeissa, ja se tarjoaa elementtirunkojen rakennesuunnittelupalveluja. Shuckolla työskentelee 16 insinööriä, jotka auttavat sekä elementtivalmistajia että rakennusyrityksiä elementtien suunnittelussa. Shuckon ja Peikon tiimien tuleva yhteistyö Kiinassa tarjoaa asiakkaille entistä parempaa suunnittelupalvelua ja teknistä asiakastukea. Shucko jatkaa toimintaansa itsenäisenä yhtiönä eikä liity osaksi Peikon muita Kiinan toimintoja.

”Olemme erittäin iloisia voidessamme rakentaa laajempaa yhteistyötä Shuckon osaavan rakennesuunnittelutiimin kanssa. Elementtirakentamisen suosio Kiinassa on vahvassa kasvussa, ja uskomme, että Shuckon ja Peikon tiimit pystyvät yhdessä luomaan uutta liiketoimintaa tulevina vuosina”, sanoo Topi Paananen, Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja.

”Olemme tehneet yhteistyötä Peikon Kiinan tiimin kanssa vuoden 2021 alusta lähtien, ja olemme iloisia yhteistyön laajentumisesta. Shuckon suunnitteluosaamisen ja Peikon tuoteosaamisen ansiosta asiakkaat pystyvät käyttämään markkinoiden tehokkaimpia järjestelmiä”, kertovat Huang Hua ja Wang Chen, Peikon Schukon yhteistyökumppanit.

Puh. +358 50 384 3001, sähköposti topi.paananen@peikko.com

Michal Horak, Vice President, APAC, Peikko Group Corporation
Puh. +86 186 0628 7923, sähköposti michal.horak@peikko.com

Peikko Group in brief

Peikko Group Corporation is a leading global supplier of slim floor structures, wind energy applications, and connection technology for precast and cast-in-situ construction. Peikko’s innovative solutions offer a faster, safer, and more efficient way to design and build. Peikko has sales offices in over 30 countries in Asia-Pacific, Europe, Africa, the Middle East, and North America, with manufacturing operations in 12 countries. Peikko generated a turnover of EUR 255 million in 2021. Peikko is a family-owned and managed company that employs over 2,000 professionals. Peikko was founded in 1965 and is headquartered in Lahti, Finland. Further information: http://www.peikko.com.