ELÄKÖÖN LAPSI! Yhteinen lukuhetki on parasta aikaa lapselle

ELÄKÖÖN LAPSI! Yhteinen lukuhetki on parasta aikaa lapselle Pelastakaa Lapset, Suomalainen Kirjakauppa ja Kustannusosakeyhtiö Otava toteuttavat yhteistyössä ELÄKÖÖN LAPSI! -kampanjan Lapsen oikeuksien päivänä lauantaina 20.11.2004. Kampanjan tavoitteena on kiinnittää aikuisten huomiota lapsen turvalliseen kasvuun ja kehitykseen. Lapsi tarvitsee kehittyäkseen turvallista aikuista ja aikuisen säännöllistä läsnäoloa lapsen elämässä. Kirjojen lukeminen yhdessä lapsen kanssa on tärkeää yhteistä aikaa lapselle ja aikuiselle Kampanjan aikana perheille järjestetään tapahtumia Suomalaisen Kirjakaupan myymälöissä eri puolella Suomea. Tilaisuuksissa on mahdollisuus tavata suosittuja Otavan lastenkirjailijoita mm. Mauri Kunnas, Aino Havukainen ja Sami Toivonen sekä Pelastakaa Lapset ry:n edustajia mm. Jari Sinkkonen ja Tapani Ruokanen. ELÄKÖÖN LAPSI! -tapahtumia järjestetään 20.11. Suomalaisessa Kirjakaupassa Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Rovaniemellä, Kuopiossa, Oulussa ja Joensuussa. Kampanja näkyy myös muissa Suomalaisen Kirjakaupan myymälöissä ja jatkuu jouluun asti. ELÄKÖÖN LAPSI -kampanjalla halutaan muistuttaa aikuisia YK:n Lapsen oikeuksien sopimuksen velvoitteista. Sopimus syntyi Yhdistyneissä Kansakunnissa 45 vuotta sitten. Tatu ja Patu -aiheisen kampanjakuvan ovat tehneet Aino Havukainen ja Sami Toivonen. Lisätietoja: Pelastakaa Lapset ry Lapinrinne 2, 00180 Helsinki puh. (09) 4135 5400 johtaja Seppo Innanen, gsm 040 588 1145 varainhankinnan suunnittelija Kaisu Korhonen, gsm 0400 437 924 Suomalainen Kirjakauppa Oy Koivuvaarankuja 2,01640 Vantaa puh (09) 852 7887 markkinointijohtaja Pirjo Purovesi, gsm 0400 507502 pirjo.purovesi@suomalainenkk.fi Kustannusyhtiö Otava Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki markkinointijohtaja Pasi Vainio, puhelin (09) 1996 240, gsm 0500 329 591 pasi.vainio@otava.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/28/20041028BIT20140/wkr0007.pdf