Pelastakaa Lasten päivätyökeräyksellä tukea Intian kastittomille lapsille

Tiedote 20.8.2004 Pelastakaa Lasten päivätyökeräyksellä tukea Intian kastittomille lapsille Pelastakaa Lapset -järjestön koululaisten päivätyökeräyksen kohteena on tänä syksynä ensisijassa Intian kastittomat lapset, mutta päivätyökeräyksen voi tehdä myös Venäjän Karjalan lastenkotilasten hyväksi. Jo kymmenen euron lahjoituksella intialainen lapsi saa koulupuvun, vuoden koulukirjat ja koululaukun, 20 eurolla yksi lapsi saa vuoden ajan kouluruoat. Pelastakaa Lapset on tukenut kehitysyhteistyö- ja hätäapuohjelmilla kymmeniätuhansia lapsia Intian Rajasthanin osavaltiossa, Jaipurin kaupunkia ympäröivissä maaseutukylissä. Pelastakaa Lasten päivätyökeräyksen tavoitteena on tarjota koulutarvikkeet ja päivittäinen kouluruokailu 1500 lapselle sekä rakentaa 150 juomaveden keruuallasta, 10 liikkuvaa kyläkoulua ja kaksi uutta luokkahuonetta kyläkouluun. Päivätyökeräyksellä hankitaan Venäjän Karjalan lastenkotien lapsille retkeilyvälineitä, telttoja, urheiluvälineitä ja koulutarvikkeita. Pelastakaa Lapset tekee pysyvästi avustustyötä Sortavalan, Petroskoin, Aunuksen, Derevjannojen, Pudozhin ja Sosnovitsan lastenkodeissa, jotka kaikki hyötyvät päivätyökeräyksen tuotosta tasapuolisesti. Pelastakaa Lapset järjestää päivätyökeräyksen nyt neljättä kertaa. Koulut voivat vielä ilmoittautua päivätyökeräykseen Pelastakaa Lapset ry:n kotisivuilla www.pelastakaalapset.fi tai soittamalla Pelastakaa Lasten keskustoimistoon, puh. 09-4135 5400. Lisätietoja: Pelastakaa Lapset ry Lapinrinne 2, 00180 Helsinki Markku Juntunen Lasten Hätäapurahaston asiamies Puh. (09) - 4135 5429, gsm 040 539 0235 tiedotuspäällikkö Merja Saarikoski, gsm 040 535 8221 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/20/20040820BIT00220/wkr0001.pdf