Al Yamamah investoi PEMA –tuulivoimatornien valmistuslinjoihin

Pemamek on saanut tilauksen Al Yamamah Steel Industries -nimiseltä tuulivoimatornien valmistajalta. Pemamek toimittaa yritykselle suuren kapasiteetin PEMA-automaatiolinjoja maatuulivoimatornien valmistukseen Saudi-Arabiaan. Laitteet toimitetaan vuoden 2023 alussa.

Esimerkki PEMA-tuulivoimatornien valmistuslinjasta. Kuva: Pemamek.

Hitsaus- ja tuotantoautomaatioyritys Pemamek Oy on saanut tilauksen Al Yamamah Steel Industries -nimiseltä yritykseltä. Investointi on osa suurempaa kansallista Saudi Vision 2030-hanketta ja Saudi-Arabian puhtaan energian siirtymää.

Pemamek tulee toimittamaan PEMA-tuotantoautomaatiolinjoja maatuulivoimatornien valmistukseen Al-Yamamah Wind Energy Systems Factorylle, Saudi-Arabiaan. Toimitukseen kuuluu merkittävä määrä edistyneitä PEMA-hitsausautomaatiolaitteita, jotka on suunniteltu erityisesti turvalliseen korkean kapasiteetin maatuulivoimatornien valmistukseen.

“Olemme ylpeitä tullessamme valituksi laitetoimittajaksi tähän merkitykselliseen tuulivoimaprojektiin. Pemamekilla on todistetusti kokemusta korkean teknologian valmistusratkaisujen kehittämisestä tuulivoimatornien valmistukseen ja olemme innoissamme voidessamme luoda merkittävän myönteisen vaikutuksen Al Yamamahin tuotantoon. Meille on myös suuri kunnia olla mukana Saudi-Arabian Vision 2030 –hankkeessa huippuluokan ratkaisuillamme,” sanoo Pemamekin varatoimitusjohtaja, Jukka Rantala.

Pemamekin toimitus Al Yamamahille on avaimet käteen -ratkaisu, joka sisältää kattavan projektinhallinnan ja testauksen, tuotannon käynnistämisen ja koulutuksen. Lisäksi toimitukseen kuuluu huoltosopimus, joka sisältää varaosapaketin, ohjelmistotuen sekä ylläpitotuen.

Emilia Vuorela, Head of Marketing & Communications, +358 50 5211 309, emilia.vuorela@pemamek.com