Frost & Sullivan: Pemamekille Vuoden Yritys 2013 -palkinto

Kansainvälinen konsulttiyritys Frost & Sullivan on myöntänyt Pemamekille vuoden 2013 Global Frost & Sullivan Award for Company of the Year –palkinnon.

Palkinnon myöntämisen perusteena Frost & Sullivan mainitsee Pemamekin ainutlaatuiset hitsausautomaatioratkaisut, jotka on suunniteltu erityisesti asiakastarpeita vastaavaksi ja asiakkaan kilpailukykyä kasvattaviksi.

"Päinvastoin kun monet kilpailijansa, Pemamek on onnistunut menestymään jopa maailmanlaajuisen taantuman aikaan,” kertoo Frost & Sullivanin tutkimusanalyytikko Guru Mahesh. "Yli 40 vuoden kokemus hitsausautomaatiosta sekä asiakaskeskeisestä lähestymistavasta on asemoinut Pemamekin maailmanlaajuiseen kärkeen hitsausautomaatiossa."

Pemamekin hitsausautomaatiota käytetään eri teollisuuden aloilla: konepajateollisuudessa, telakoilla ja offshore-teollisuudessa, tuulivoimarakentamisessa, teräsrakentamisessa, boiler-teollisuudessa sekä liikkuvien työkoneiden valmistuksessa. Pemamek toimittaa ratkaisuja kokonaisista tehdastoimituksista aina yksittäisiin hitsausautomaatiolaitteisiin. Noin 90 % Peman toimituksista viedään ulkomaille.

Innovatiivinen hitsauksen ohjausjärjestelmä WeldControl

Yhtenä merkittävänä perusteena palkinnon myöntämiselle oli Pemamekin ainutlaatuiset hitsauksen ohjausjärjestelmät, Pema WeldControl-järjestelmät. Ohjausjärjestelmästä on kehitetty kokonainen tuoteperhe, josta eri tarpeisiin löytyy oikeanlainen ja oikeantasoinen järjestelmä asiakkaan tarpeisiin. WeldControl parantaa tuotannon läpimenoa, tuottavuutta sekä asiakkaan kilpailukykyä.

Vuoden päähankkija

Suomessa Pemamek valittiin tänä vuonna myös vuoden Päähankkijaksi 2013 Alihankinta-messujen yhteydessä.

Jaakko Heikonen, varatoimitusjohtaja
puh. (02) 760 77283
jaakko.heikonen@pemamek.com

Pikafaktat

PEMAMEK on maailman johtava hitsausautomaation ja työkappaleiden käsittelylaitteistojen toimittaja. PEMA tuoteratkaisut on suunniteltu parantamaan asiakkaiden omaa tuottavuutta ja kilpailukykyä ja siten tuottamaan lisäarvoa yritysten omistajille. Pemamek hyödyntää ja suunnittelee korkean teknologian ratkaisuja, parasta robotti- ja automaatioteknologiaa. AAA-luokiteltu Pemamek on perustettu vuonna 1970 ja yritys toimittaa jatkuvasti johtavaa hitsausautomaatioteknologiaa ympäri maailman. PEMA hitsausjärjestelmät ja kattavat asiakastukipalvelut on suunniteltu erityisesti raskaan teollisuuden, liikkuvien työkoneiden valmistuksen, rakennusteollisuuden, laivanrakennusteollisuuden, teollisuusboilereiden valmistuksen, tuulivoimateollisuuden sekä prosessi- ja ydinvoimateollisuuden tarpeisiin. PEMAn tuotteita ja palveluita käytetään jo yli 50 maassa ympäri maailman.

Päinvastoin kuin monet kilpailijansa, Pemamek on onnistunut menestymään jopa maailmanlaajuisen taantuman aikaan.
Mahesh Guru, Frost & Sullivanin tutkimusanalyytikko