Innovatiivinen PEMA paneelilinja tuo tehokkuutta, laatua ja tuotantokapasiteettia

Babcock & Wilcox modernisoi eväputkipaneelien tuotantolaitteiston Monterreyn tehtaalle Meksikoon yhdessä Pemamekin kanssa. Investoinnin tavoitteena oli lisätä kapasiteettia sekä tuotannon laatua.

Lisääntynyt kysyntä

Vuonna 1867 perustettu Babcock & Wilcox (B&W) on maailman johtava energiatuotteiden ja –palvelujen tarjoaja. Yritys työllistää noin 5,700 työtekijää sekä operoi useassa eri maassa, kuten Yhdysvalloissa, Kanadassa, Kiinassa, Tanskassa, Intiassa ja Meksikossa.

B&W huomasi selkeän kasvun yrityksen Monterreyn tehtaalla valmistettavissa tuotteissa ja päätti investoida uuteen sekä entistä huomattavasti tehokkaampaan laitteistoon. Yritys oli kuullut Pemamekin hyvästä maineesta laadukkaana ja innovatiivisena laitevalmistajana sekä saanut suosituksia useasta eri lähteestä.

”Hankkeen suunnitteluvaiheessa Pemamek teki yhteistyötä kanssamme, jotta ratkaisu vastaisi juuri meidän tarpeita. Arvostamme suuresti Pemamekin täsmällisyyttä sekä aikataulun noudattamista koko projektin ajan.” –B&W

PEMA tuo toivottua automaatiota eväputkipaneelien hitsaukseen

Pemamekin ratkaisu B&W:n tarpeisiin oli PEMA eväputkipaneelien hitsauslinja. Pitkälle automatisoitu paneelilinja pystyy erittäin korkeisiin massatuotantomääriin säilyttäen samalla tarkan tuotantolaadun. Integroidun eväputkien kalibroinnin ansiosta, linja tuottaa täsmällisen kokoisia levyjä ennen hitsausprosessia, jonka jälkeen se tarkasti sekä tehokkaasti hitsaa putket ja levyt yhteen muodostaen osan eväputkipaneelia.

Moderni suunnittelu, joustavuus sekä edistykselliset ominaisuudet vaikuttivat B&W päätökseen investoida PEMA paneelilinjaan. Sen lisäksi, että Pemamekin ratkaisu oli mahdollista räätälöidä B&W:n tarpeiden mukaisesti, myös PEMAn huippuluokan WeldControl käyttöjärjestelmä yhdessä Lincoln Electricin Power Wave teknologian kanssa vaikuttivat myös päätökseen. Tarpeen ja kysynnän vielä kasvaessa, linjaa on mahdollista myös jatkaa entistä suuremmaksi toisella PEMA linjalla sekä laitteistolla.

“Meille jäi erittäin hyvät kokemukset yhteistyöstä Pemamekin kanssa. Saimme Pemamekilta nopeasti apua sekä tarvitsemiamme vastauksia koko projektin ajan.” –B&W

Emilia Vuorela, puh. (+358) 10 501 6201, emilia.vuorela@pemamek.com

Meille jäi erittäin hyvät kokemukset yhteistyöstä Pemamekin kanssa. Saimme Pemamekilta nopeasti apua sekä tarvitsemiamme vastauksia koko projektin ajan.
B&W