• Pemamek/

Loimaalaiselle Pemamek Oy:lle merkittävä tilaus Aker Philadeplhian telakalta USA:sta

Pemamek Oy on saanut merkittävän kaupan Aker Philadelphian telakalta USA:sta. Kauppaan kuuluu robotisoidun mikropaneelilinjan suunnittelu, toimitus ja asennusvalvonta sekä koulutus. Linjan toimitus tapahtuu vuoden 2013 alussa ja Peman moderni linja tulee korvaamaan telakan nykyisen linjan. Uusi tuotantolinja kasvattaa huomattavasti telakan tuottavuutta ja parantaa merkittävästi Aker Philadelphian telakan markkina-asemaa telakkateollisuudessa.

Linjatoimituksen lisäksi Pemamek Oy teki asiakkaan kanssa vuosittaisen ylläpitosopimuksen sekä itse laitteistosta että ohjelmistoista. Tämä huolenpitosopimus tarjoaa Akerin telakalle täyden määräaikaishuollon ja turvaa tuotannon häiriöttömän toiminnan.

Mikropaneelilinjassa käytetään Lincoln Electricin valmistamia korkean teknologian Power Wave -virtalähteitä ja robottien ohjaus perustuu Peman patentoituun Vision-ohjausjärjestelmään, johon on tässä linjastossa yhdistetty kaksi Motomanin hitsausrobottia. Linjaan on lisäksi integroitu erityinen tasomallinen kuljetinratkaisu, mikä parantaa työturvallisuutta ja hitsattavien levyjen siirtelyn sujuvuutta.

- Aker Philadelphian telakka päätti investoida PEMAn laitteistoon, jotta telakan tuottavuutta voidaan lisätä merkittävästi sekä parantaa tuotannon sujuvuutta uudella ja modernilla teknologialla, sanoo Sanjay Deshmuk, Aker Philadelphia Shipyardin varatoimitusjohtaja.

- APSI (Aker Philadeplhia Shipyard) on ollut hyvä asiakkaamme jo 1990-luvulta lähtien, kun toimitimme heille räätälöidyn ratkaisun lohkojen pystysaumojen hitsaukseen. On hienoa tehdä jälleen yhteistyötä Akerin kanssa ja saada mahdollisuus parantaa telakan tuottavuutta kaikkein moderneimmilla laivanrakennusteollisuuden automaatioratkaisuilla, sanoo Jukka Rantala, Pemamekin myynti- ja markkinointijohtaja.

Aker Philadelphia Shipyard (“APSI”) on USA:n johtava kauppalaivojen rakentaja. Aker Philadelphian telakka on tekniikaltaan alan huipputasoa ja on saavuttanut mainetta johtavana valtamerikelpoisten kauppalaivojen rakentajana. Valmistumisestaan lähtien telakka on toimittanut 16 suurta kauppa-alusta valtamerille; toimitukset ovat yli 50 % koko USA:n kauppalaivojen rakentamiskapasiteetista. Aker Philadelphian telakalla on tällä hetkellä rakenteilla kaksi säiliöalusta. Molemmat alukset ovat toimituksessa vuonna 2013 ja turvaavat telakan tilauskannan kuluvalla tilikaudella.

PEMAMEK on maailman johtava hitsausautomaation ja työkappaleiden käsittelylaitteistojen toimittaja. PEMA tuoteratkaisut on suunniteltu parantamaan asiakkaiden omaa tuottavuutta ja kilpailukykyä ja siten tuottamaan lisäarvoa yritysten omistajille. Pemamek hyödyntää ja suunnittelee korkean teknologian ratkaisuja, parasta robotti- ja automaatioteknologiaa. AAA-luokiteltu Pemamek on perustettu vuonna 1970 ja yritys toimittaa jatkuvasti johtavaa hitsausautomaatioteknologiaa ympäri maailman.

PEMA hitsausjärjestelmät ja kattavat asiakastukipalvelut on suunniteltu erityisesti raskaan teollisuuden, liikkuvien työkoneiden valmistuksen, rakennusteollisuuden, laivanrakennusteollisuuden, teollisuusboilereiden valmistuksen, tuulivoimateollisuuden sekä prosessi- ja ydinvoimateollisuuden tarpeisiin. PEMAn tuotteita ja palveluita käytetään jo yli 50 maassa ympäri maailman.

Lisätietoa:

Jukka Rantala
myynti- ja markkinointijohtaja Pemamek Oy
Puh: 040-703 6176
jukka.rantala (at) pemamek.com

www.pemamek.com

Median yhteydenotot:
Kristiina Pispala
markkinointipäällikkö
kristiina.pispala (at) pemamek

- Aker Philadelphian telakka päätti investoida PEMAn laitteistoon, jotta telakan tuottavuutta voidaan lisätä merkittävästi sekä parantaa tuotannon sujuvuutta uudella ja modernilla teknologialla.
Mr. Sanjay Deshmuk, Aker Philadelphia Shipyardin varatoimitusjohtaja