Pemamek avaa tytäryhtiön Saksaan: Oliver Decker johtamaan Saksan toimintoja

Pemamek on nimittänyt Oliver Deckerin (kuvassa) johtamaan yrityksen saksalaista tytäryhtiötä, Pemamek GmbH:ta.

Hitsaus- ja tuotantoautomaatiovalmistaja Pemamek on avannut tytäryhtiön, Pemamek GmbH:n, Saksaan. Uusi tytäryhtiö on osa yrityksen pitkän linjan globaalia tavoitetta olla lähellä asiakasta paikallisesti. Pemamek GmbH:ta johtamaan on nimitetty saksalainen Oliver Decker.

”Tällä hetkellä olemme vahvassa kasvuvaiheessa ja tämän avauksen ansiosta pystymme entisestään tukemaan tulevaisuuden kehitystämme”, kertoo Pemamek Oy:n toimitusjohtaja, Juha Mäkitalo.

Pemamek on erikoistunut suunnittelemaan ja valmistamaan automatisoituja tuotantoratkaisuja merkittäville kansainvälisille teollisuuden aloille, kuten telakka-, tuulivoima- ja konepajateollisuuksille. Saksassa suunnitelma on keskittyä ensisijaisesti tuulivoiman ja raskaan kone- ja laitevalmistuksen sektoreihin.

“Pemamekilla on jo ennestään vahva globaali asema tietyissä segmenteissä, kuten telakkateollisuudessa. Tavoitteenamme on seuraavaksi kasvattaa markkinaosuutta myös muilla sektoreilla.” Mäkitalo jatkaa: ”Olemme erittäin tyytyväisiä, että saimme Oliverin [Decker] johtamaan Saksan toimintoja. Hänellä on vahva kokemus kone- ja ratkaisumyynnistä sekä perusteellinen tuntemus Saksan markkinoista.”

Pemamek GmbH:ta johtamaan valitun Oliver Deckerin mukaan perheyrityksen merkittävimpiä etuja Saksan markkinoilla ovat PEMA- ratkaisujen korkea laatu ja edistyksellinen teknologia.

“Olen erittäin innoissani, että pääsen kehittämään ja vahvistamaan Pemamekin asemaa entisestään. Saksan markkinoilla on PEMA- ratkaisuille paljon potentiaalia ja uskon, että nyt paikallisen läsnäolon ansiosta pystymme merkittäviinkin saavutuksiin”, tiivistää Decker.

Tytäryhtiön lisäksi, Pemamek jatkaa paikallisen partneri- ja agenttiverkoston ylläpitämistä sekä kehittämistä Saksassa.

Juha Mäkitalo, toimitusjohtaja, Pemamek Oy, juha.makitalo@pemamek.com, +358 50 570 6293

Oliver Decker, myyntijohtaja, Pemamek GmbH, oliver.decker@pemamek.com, +49 173 7494 709

Pemamek Oy on vuonna 1970 perustettu perheyritys, joka valmistaa hitsaus- ja tuotantoautomaatiota raskaalle metalliteollisuudelle. Yrityksen tuotannosta yli 90% menee vientiin. Pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Loimaalla, suunnittelutoimistot Tampereella ja Turussa sekä myyntitoimistot Yhdysvalloissa, Puolassa, Saksassa, Tanskassa, Venäjällä ja Brasiliassa. Yrityksessä työskentelee 250 alan ammattilaista.