Pemamek esittelee uuden PEMA FMS -reititysjärjestelmän

Pemamek on julkaissut uuden PEMA Flexible Manufacturing System (FMS) reititysjärjestelmän. Ohjelmisto-ohjattu valmistusratkaisu automatisoi materiaalinkäsittely- ja hitsausprosesseja ennalta määritellyn tuotantoreseptin perusteella ja mahdollistaa samalla täysin automatisoidun ja miehittämättömän valmistusprosessin.

Hitsaus- ja tuotantoautomaatioyritys Pemamek on tuonut markkinoille uuden PEMA Flexible Manufacturing System (FMS) -reititysjärjestelmän, joka mahdollistaa reaktiivisen ja joustavan raskaan teollisuuden valmistuksen. Uusi ohjelmisto-ohjattu järjestelmä automatisoi jokaisen prosessivaiheen ja varmistaa samalla täysin miehittämättömän valmistuksen.

Käyttäjäystävällisistä ohjausjärjestelmistään tunnettu Pemamek on luonut visuaalisesti houkuttelevan ja tehokkaan Line control - reititysohjelmiston. Käyttöliittymä tunnistaa työkappaleen RFID- tai QR-koodilla, minkä jälkeen kuljetin vie työkappaleen oikeaan prosessisoluun. Työnäkymän jonon ja tilan lisäksi, järjestelmä seuraa kaikkia työvaiheita ja antaa tietoa muun muassa työn edistymisestä.

Tehokkuutta lisäävänä ominaisuutena ratkaisu sisältää puskurialueen, joka irrottaa robottihitsausasemat käsinhitsausasemasta. Tämän ansiosta asemat voivat työskennellä itsenäisesti odottamatta toistensa työn valmistumista. Tämä minimoi odotusaikoja ja pidentää hitsauksen kaariaikoja.

PEMA FMS -ratkaisun sisältämät prosessisolut suunnitellaan aina asiakkaan tuotantovaatimusten ja tavoitteiden mukaisesti. Lisäksi ratkaisu on skaalautuva, joten sitä voidaan laajentaa, jos tuotantomäärät ja -tarpeet kasvavat. Pemamekin tarjoama avaimet käteen -ratkaisu sisältää tukea ja palvelua koko projektin toteutuksen ajan, mikä takaa nopean tuotannon käynnistyksen, korkean tuottavuuden ja laitteiden pitkän elinkaaren.

PEMA FMS lisää tehokkuutta ja tuotannon joustavuutta erityisesti tuotteissa joiden hitsausaika on lyhyt, sillä puskuri mahdollistaa sujuvan työkappaleen vaihdon ja itsenäisen hitsauksen. Ratkaisu helpottaa sujuvaa siirtymistä manuaalisista prosesseista automatisoituun tuotantoon, mikä parantaa joustavuutta ja takaa laadukkaat lopputuotteet lyhyillä toimitusajoilla.

Lisätiedot:

Pauliina Selinheimo, PR- ja viestintäasiantuntija, Pemamek Oy,