• Pemamek/

Pemamek tuo markkinoille ketterän ja kompaktin PEMA Skytrack- robottihitsausaseman

Pemamek on julkaissut uuden ketterän ja kompaktin PEMA Skytrack- robottihitsausaseman.

Helppokäyttöiset ominaisuudet ja moderni suunnittelu tekevät ratkaisusta optimaalisen valinnan erityyppisille ja -kokoisille konepajoille.

Uuteen kompaktiin robottiasemaan on integroitu 2-akselinen PEMA Skyhook Pro- käsittelypöytä, 6-akselinen Yaskawa- hitsausrobotti sekä lineaarinen robottirata. Ratkaisun maksimikäsittelykapasiteetti on 2000 kg. Trukilla siirrettävä PEMA Skytrack ei vaadi suurta lattiatilaa ja on nopea ottaa käyttöön.

“Pemamek tunnetaan tyypillisesti suuren kokoluokan hitsausautomaatiosta. Nyt olemme halunneet tuoda markkinoille robottihitsausratkaisun, joka on saatavilla kaiken kokoisille konepajoille. PEMA Skytrack on suunniteltu asemaksi, joka on helppo ja nopea ottaa käyttöön. Näin ollen myös konepajat, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta robottihitsauksesta, pääsevät hyötymään modernin teknologian eduista,” kertoo Sakari Vainio, Pemamekin tuotepäällikkö.

Standardi PEMA Skytrack- asema sisältää PEMA Skyhook Pro- käsittelypöydän, Yaskawa AR2010- robottikäsivarren, hitsaus- ja turvavarustelun. Asemaan on saatavilla PEMA WeldControl Offline tai Scan- käyttöjärjestelmät lisävarusteluna.

Mediapyynnöt:

Emilia Vuorela, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, emilia.vuorela@pemamek.com, +358 50 5211 309

Pemamek myynti, Suomi:

Samuel Karjalainen, Myyntipäällikkö, samuel.karjalainen@pemamek.com, +358 40 700 1060

Pemamek Oy on vuonna 1970 perustettu perheyritys, joka valmistaa hitsaus- ja tuotantoautomaatiota raskaalle metalliteollisuudelle. Yrityksen tuotannosta yli 90 % menee vientiin. Pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Loimaalla, suunnittelutoimistot Tampereella ja Turussa. Yrityksellä on toimipisteet myös Yhdysvalloissa, Espanjassa, Saksassa, Puolassa ja Brasiliassa. Pemamek työllistää 300 teknologiateollisuuden ammattilaista.