PEMAMEKIN HITSAUSAUTOMAATIOTA VANCOUVERIN SEASPANIN TELAKALLE

Pemamek on jälleen saanut suuren tilauksen ulkomaiselta telakalta: Vancouverin Seaspanin telakka tilasi Pemamekilta paneelilinjan hitsausautomaatioratkaisun. Kanadan hallitus haluaa rakentaa uusia laivoja armeijan ja rajavartioston käyttöön, jolloin myös telakoita tulee modernisoida. Pemamekin saama tilaus liittyy tähän Seaspanin telakan 200 miljoonan dollarin modernisointiprojektiin.

Kauppaan kuuluvat PEMA OSW levyjen yhteenhitsausasema sekä jäykistysprofiilien asennus- ja hitsausasemat ja PEMA WeldControl 100 –ohjausjärjestelmä. Linjasto on varustettu lisäksi erityisellä katetulla kuljetinratkaisulla, jolla työskentely on turvallisempaa ja paneelien liikuttelu sujuvampaa. Tämä uusi linjasto nostaa merkittävästi telakan tuottavuutta ja kilpailukykyä markkinoilla. PEMAn toimituksessa on mukana myös amerikkalaisen Lincoln Electricin moderneimmat virtalähteet, joita hyödyntäen asiakas saavuttaa linjalla tarvitsemansa kapasiteetin ja korkea laadun.

“Seaspan investoi PEMAn hitsausautomaatioon, sillä Pemamekilla on vankka maine Pohjois-Amerikassa,” kertoo Denis Larose, Seaspanin tuotantojohtaja. “Olemme tyytyväisiä, että saamme Pemamekin uusinta teknologiaa 200 miljoonan dollarin modernisointiprojektiimme.”

Seaspanin telakat sijaitsevat hyvällä paikalla Vancouverissa ja Victoriassa Tyynenmeren laivateollisuutta ajatellen. Telakoilla on korkeat asiakaspalvelukriteerit sekä turvamääräykset. Seaspanin telakat ovat laatusertifioitu ISO 9001:2008 standardin mukaan ja ympäristösertifioitu ISO 14001 mukaan. Telakoilla on myös työturvallisuusstandardi OHSAS 18001. Seaspanin telakat tekevät uusia laivoja, laivojen muutostöitä, modernisointia, korjausta, ylläpitohuoltoja sekä kunnostusprojekteja. Telakat ovat erikoistuneet uusien laivojen rakentamiseen sekä lauttojen, rannikkovartioston alusten, laivastoalusten, proomujen, hinaajien, jahtien, kalastusalusten, arktisten alusten sekä erilaisten tutkimusalusten rakentamiseen.

PEMAMEK on maailman johtava hitsausautomaation ja työkappaleiden käsittelylaitteistojen toimittaja. PEMA tuoteratkaisut on suunniteltu parantamaan asiakkaiden omaa tuottavuutta ja kilpailukykyä ja siten tuottamaan lisäarvoa yritysten omistajille. Pemamek hyödyntää ja suunnittelee korkean teknologian ratkaisuja, parasta robotti- ja automaatioteknologiaa. AAA-luokiteltu Pemamek on perustettu vuonna 1970 ja yritys toimittaa jatkuvasti johtavaa hitsausautomaatioteknologiaa ympäri maailman.

PEMA hitsausjärjestelmät ja kattavat asiakastukipalvelut on suunniteltu erityisesti raskaan teollisuuden, liikkuvien työkoneiden valmistuksen, rakennusteollisuuden, laivanrakennusteollisuuden, teollisuusboilereiden valmistuksen, tuulivoimateollisuuden sekä prosessi- ja ydinvoimateollisuuden tarpeisiin. PEMAn tuotteita ja palveluita käytetään jo yli 50 maassa ympäri maailman.

Kuva: Vancouver New Shipyard Pemamek kuvateksti: Havainnekuva Seaspanin uudesta telakasta Vancouverissa modernisointiprojektin valmistuttua vuonna 2014.

Lisätietoja antavat:

Jukka RantalaDirector, Sales & Marketing, Pemamek Oy Ltd. puh. 040 703 6176jukka.rantala@pemamek.com www.pemamek.com Lehdistöyhteydenotot: Kristiina Pispala markkinointipäällikkö, Pemamek Oy Ltd puh. 040 191 8882 kristiina.pispala@pemamek.com

Avainsanat:

Lainaukset