Samuel Karjalainen on Pemamekin uusi Suomen myyntipäällikkö

Samuel Karjalainen tulee vastaamaan PEMA-laitteiden ja -ratkaisuiden myynnistä kotimaassa.

Hitsaus- ja tuotantoautomaatiovalmistaja Pemamek Oy on nimittänyt Samuel Karjalaisen 1.10.2020 alkaen uudeksi Suomen alueen myyntipäälliköksi. Karjalainen tulee vastaamaan kotimaan PEMA-laitteiden ja -ratkaisuiden myynnistä.

Karjalaisella on vahva kokemus hitsaus- ja robottiautomaatiosta sekä konepajateollisuuden asiakasrajapinnassa toimimisesta. Ennen Pemamekille siirtymistään hän on työskennellyt mm. yhdeksän vuotta suomalaisella Fronius-tuotteiden maahantuojalla, Pronius Oy:llä.

”Pemamekilla on yli 50 vuoden kokemus hitsaus- ja tuotantoautomaation valmistamisesta sekä se on Suomen suurin hitsausrobottien integroija. Edellisessä tehtävässäni hitsaus ja eri hitsausrobottisovellukset ovat olleet osa jokapäiväistä työtäni. PEMA- ratkaisuilla on valtava potentiaali kotimaan markkinoilla ja ensisijaisena tavoitteenani onkin jalkautua vahvasti asiakasrajapintaan sekä kotiuttaa Pemamekille oma osuutemme laiteinvestoinneista”, kertoo Samuel Karjalainen.

Pemamekille Karjalainen tuo vahvaa tietotaitoa kotimaan markkinoista sekä asiakasrajapinnan tämän hetken ja tulevaisuuden tarpeista.

"Samuelilla on vahva ja laaja-alainen tuntemus Suomen konepajateollisuuden asiakkuuksista sekä asiakastarpeista. Hän tuo Pemamekille uutta selkeää näkemystä ja osaamista kotimaan markkinoilla toimimisesta”, tiivistää Pemamekin hallituksen varapuheenjohtaja, Jaakko Heikonen.

Myyntitiedustelut:

Samuel Karjalainen, Aluemyyntipäällikkö, Suomi, samuel.karjalainen@pemamek.com, +358 40 700 1060

Mediatiedustelut:

Emilia Vuorela, Viestintäpäällikkö, emilia.vuorela@pemamek.com, +358 50 5211 309

Pemamek Oy on vuonna 1970 perustettu perheyritys, joka suunnittelee ja valmistaa tuotantoautomaatioratkaisuja raskaalle metalliteollisuudelle. Ratkaisuissa sovelletaan viimeisintä robotti- ja automaatioteknologiaa. Pemamekin tuotannosta yli 90% menee vientiin. Pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Loimaalla, suunnittelutoimistot Tampereella ja Turussa sekä myyntitoimistot Yhdysvalloissa, Puolassa, Venäjällä ja Brasiliassa. Yrityksessä työskentelee 250 alan ammattilaista.