SSV-Tanks Oy investoi PEMA- koontilinjaan

Pemamek on toimittanut PEMA TW6000-100 koontilinjan metallialalla toimivan SSV-Tanks Oy:n tuotantotiloihin Saarijärvelle. Pemamekin toimittama koontilinja on kustomoitu säiliöitä valmistavan SSV-Tanks Oy:n tarpeisiin sopivalla kiskovälillä. Uuden koontilinjan kappaleen käsittelykyky on 100 tn ja maksimi lieriön halkaisija 6000 mm.

SSV-Tanks Oy:n toimitusjohtaja Onni Kinnunen ja Pemamekin Suomen aluemyyntipäällikkö Samuel Karjalainen.

Jo entuudestaan PEMA- rullastoihin luottanut kotimainen säiliövalmistaja SSV-Tanks Oy on palvellut asiakkaita kansainvälisesti jo vuosikymmenten ajan. Tuoreimman investoinnin myötä yrityksen tavoitteena on parantaa erityisesti tuottavuutta ja lopputuotteiden laatua.

”Investointi PEMA- koontiasemaan mahdollistaa meille tehokkaamman ja nopeamman tuotannon. Jo ensimmäisten mitattujen tulosten perusteella tuotannon läpimenoaika on puolittunut: jos se oli ennen kahdeksan tuntia, niin nyt aikaa menee noin neljä tuntia. Nopeuden lisäksi suuri parannus entiseen on laadussa: lopputuotteeseen ei jää asennuksen jäljiltä ylimääräisiä jälkiä, kiitos uuden ja kattavan hitsausautomaatioratkaisun”, kertoo Onni Kinnunen, SSV-Tanks Oy:n toimitusjohtaja.

Koontilinjan sujuvasti tapahtunut käyttöönotto on vapauttanut myös yrityksen nosturikapasiteetin muuhun käyttöön: aiemmin nosturia tarvittiin koko koonti- ja hitsausprosessin ajan, kun nyt sitä tarvitaan pelkästään työkappaletta koontilinjalle nostettaessa.

Vuonna 1965 perustetun SSV-Tanks Oy:n ydinosaamiseen kuuluu lieriömäisten, teräsvaippaisten kappaleiden suunnittelu, valmistaminen ja asentaminen. Investoinnin hitsausautomaatioon Onni Kinnunen näkee tärkeänä erityisesti tulevaisuuden kilpailukyvyn maksimoinnissa:

”Koontilinja on jo lyhyessä ajassa osoittautunut tehokkaaksi ratkaisuksi koontiin ja toimii erinomaisesti. Tulevien kuukausien aikana tehostunut tuotanto tulee tarjoamaan meille lisäkapasiteettia ja sitä myötä mahdollisuuden ottaa vastaan yhä enemmän lisää asiakastilauksia, laadusta tinkimättä.”

Lisätiedot:

Onni Kinnunen, toimitusjohtaja, SSV-Tanks Oy, onni.kinnunen@ssv-tanks.com, +358 10 424 5555

Samuel Karjalainen, aluemyyntipäällikkö (Suomi), Pemameksamuel.karjalainen@pemamek.com, +358 40 700 1060

Anni Mäkitalo, markkinointiasiantuntijaPemamek, anni.makitalo@pemamek.com+358 50 478 3705

Pemamek Oy on vuonna 1970 perustettu perheyritys, joka valmistaa hitsaus- ja tuotantoautomaatiota raskaalle metalliteollisuudelle. Yrityksen tuotannosta yli 90% menee vientiin. Pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Loimaalla, suunnittelutoimistot Tampereella ja Turussa sekä myyntitoimistot Yhdysvalloissa, Puolassa, Tanskassa, Venäjällä ja Brasiliassa. Yrityksessä työskentelee 250 alan ammattilaista.