• Pentik/

Pentik Oy:n johtoryhmä uudistui täysin – uusin jäsen on keväällä työnsä aloittava markkinointijohtaja Minna Lampinen

Report this content

Pentik on vahvalla uudistumisen tiellä, ja myös yhtiön johtoryhmä on uudistunut täysin 1.8.2019 aloittaneen toimitusjohtaja Riikka Wulffin tulon jälkeen. Johtoryhmä on nyt tiivis nelikko, jonka muodostavat toimitusjohtajan lisäksi tuote- ja designjohtaja Luisa Laine, HR-päällikkö Carola Rahkola sekä juuri rekrytoitu uusin vahvistus, markkinointijohtaja Minna Lampinen. Lampinen siirtyy Pentikille Pauligilta, missä hän on toiminut erilaisissa markkinoinnin johtotehtävissä vuodesta 2011 lähtien.

”Tulemme kehittämään niin tuotteistoamme, myymälöitämme kuin myös tekemisen tapaamme”, toteaa Wulff. Tätä muutosta tekemään ja tukemaan yhtiöön on rekrytoitu uutta osaamista. Laine on toiminut pitkään vähittäiskaupan ja muodin sekä kodin tuotteiston parissa, ennen Pentikille siirtymistään viimeisimpänä L-Fashion Groupilla. Rahkola taas siirtyi Pentikille Musti Group konsernista, missä hän toimi Musti ja Mirri Oy:n HR-päällikkönä. Wulff puolestaan siirtyi tehtäväänsä Alma Mediasta. Keväällä aloittavalla Lampisella on Pauligia edeltävältä ajalta pitkä kokemus Iittala / Fiskars Groupista. "Pentik on vahva ja persoonallinen brändi, jolla on vankat juuret ja samalla valtavasti potentiaalia kasvaa ja kehittyä. On ilo olla mukana kirjoittamassa seuraavaa lukua Pentikin tarinaan.", kertoo Lampinen siirtymisestään Pentikin markkinointijohtajaksi.

Pentik haluaa olla arvostetuin suomalainen sisustamisen designtalo. Anu Pentikin vahva taiteellinen näkemys kantaa yhtiötä vielä tänä päivänäkin, lähes 50 vuotta perustamisen jälkeen. Anun kädenjälki on vahva etenkin Pentikin keramiikassa, joka tehdään edelleen 100 prosenttisesti yhtiön syntysijoilla Posiolla. Tätä keramiikkaosaamista Pentik vahvistaa entisestään, kun yhtiön tekstiilisuunnitteluun tähän asti keskittynyt suunnittelija Lasse Kovanen laajentaa osaamistaan myös yhtiön keramiikkasuunnitteluun, Anu Pentikin opissa. Yhtiön keramiikkatehtaalla Posiolla syntyy satoja tuhansia keramiikkaesineitä joka vuosi, ja kasvua haetaan. ”Haluamme pitää tuotantomme Posiolla myös jatkossa. Pohjoinen kauneus näkyy vahvasti suunnittelussamme, ja meille on tärkeä asia pitää myös tuotanto Posiolla.”, kertoo Wulff.

Lisätietoja antaa:
Riikka Wulff, p. 040 777 8299