Seikolta uusia aikavyöhykkeet tunnistavia Astroneita

Seiko lanseeraa kaksi uutuutta Astron GPS Solar -mallistoonsa. Vain vähän virtaa kuluttavat rannekellot edustavat uusinta kelloteknologiaa. Astron tunnistaa maapallon kaikki aikavyöhykkeet, joten olipa käyttäjä missä hyvänsä, kello näyttää aina paikallista aikaa. Lisäksi sen paristoa ei koskaan tarvitse vaihtaa, sillä se ottaa energiansa valosta. Nyt ensimmäistä kertaa markkinoille on tuotu myös naisille oma Astron-mallinsa.

Seiko lanseerasi ensimmäisen Astron GPS Solar -mallinsa vuonna 2012. Astron oli maailman ensimmäinen GPS-rannekello. Seiko Astronin ominaisuudet edustavat kellomaailman uusinta teknologiaa. Astron tunnistaa kaikki maailman aikavyöhykkeet, ja vastaanottaa signaaleja neljältä tai useammalta GPS-satelliitilta, joiden ansiosta se paikantaa sijaintinsa sekä tunnistaa aikavyöhykkeen. Kello tarvitsee vain vähän energiaa, ja ottaa tarvitsemansa energian suoraan valosta akkuunsa. Näin se on erittäin ympäristöystävällinen, eikä siihen ei milloinkaan tarvitse vaihtaa pattereita. Seiko Astron GPS Solar Chronograph on suunnattu paljon maailmaa kiertäville henkilöille, joille laatu ja tekniikka ovat tärkeitä.

Nyt Seiko on julkistanut kaksi uutta limited edition -mallia kelloista, joiden koneistona on Astron 8X82. Kyseinen koneisto on edeltäjäänsä 30% pienempi kooltaan. Koon säästö on tehty kehittämällä Astronin energiaa säästävää teknologiaa, joka mahdollistaa kellon yhdistymisen GPS-verkkoon aiempaa pienemmällä antennilla.

Astron GPS Solar Chronograph on varustettu perpetual-kalenterilla. joka on ohjelmoitu aina helmikuuhun 2100 asti. Kalenteri tunnistaa muun muassa karkauspäivän sekä kunkin kuukauden pituuden. Astron GPS Solar on varustettu heijastamattomalla safiirilasilla. Kellon vesitiiviys on 10bar. Kelloon kuuluu GPS-signaalin vastaanoton ilmaisimen lisäksi tunnistin sille, kuinka useaa GPS-signaalia kello vastaanottaa kullakin hetkellä.

Ensimmäinen naisille suunnattu Astron GPS Solar -malli

Astronista on saatavissa ensimmäistä kertaa myös naisille suunniteltu malli, sillä uuteen mallistoon kuuluu valkoinen, 10 timantilla koristeltu SSE019-malli, jossa on valkoinen pehmustettu krokotiilikuvioinen nahkaranneke. Toinen uutuuksista on musta, SSE019-malli, keraamisin yksityiskohdin.

Molempia uutuuksia on saatavissa vain rajoitettu määrä. Valkoista SSE019-mallia on saatavissa 1000 kappaleen ja mustaa SSE021-mallia 3000 kappaleen erä. Kellojen sarjanumerot on kaiverrettu kellon takapohjaan.

Tekniset tiedot:

Malli Seiko Astron GPS Solar Chronograph Limited Edition
Koneisto: 8X82, GPS Solar Chronograph

Ominaisuudet:

GPS-vastaanotin
Kronografi
Ohjelmoitu
Perpetual-kalenteri helmikuuhun 2100 asti
Maailman aikavyöhykkeet
Virransäästötoiminnot
Tarkkuus: 1 sekunti 100 000 vuotta kohden
Magneettisuojaus: 4,800 A/m)