• Petzl/

Petzl Ultra Wide -suurtehovalaisin täyttää vauhtilajien vaatimukset – Tehokas otsavalaisin  kiinnittyy päähän, kypärään tai pyörään

Report this content

Petzl Ultra Wide on nimensä mukaisesti ultratehokas ja leveän valokeilan antava otsavalaisin. Valaisin täyttää erikoislajien vaatimukset ja on suunniteltu pysymään ketterästi mukana toiminnassa ja seikkailussa. Petzl Ultra Wide on suunniteltu vauhtilajien, kuten maastopyöräilyn tai suunnistuksen vaatimuksiin: siinä on yhtä aikaa kirkas valo ja markkinoiden ensimmäinen laajakulmainen, 180 astetta kattava valo. Käyttö on simppeliä, yhdellä kytkimellä saa valittua halutun vaihtoehdon neljästä eri valotehosta. Yhdellä akulla valaisinta voi käyttää yhtäjaksoisesti jopa vuorokauden.

- Monissa lajeissa, kuten maastopyöräilyssä, hiihdossa, suunnistuksessa ja vaelluksessa vaaditaan yhtäaikaisesti sekä pitkän kantaman valoa että laajakulmavaloa, jotta esteiden ennakointi ja täysin vapaa liikkuminen on mahdollista. Vesitiivis Petzl Ultra Wide soveltuu niin ammattikäyttöön kuin vapaa-aikaan, kun tarvitaan koko katseen alueen kattavaa valokeilaa ja kirkasta valoa. Markkinoiden ensimmäisen 180 asteen valokeilan ansiosta näkyvyys on hyvä kaikkiin suuntiin, huomioi myyntijohtaja Pasi Blåfield Petzliä maahantuovasta Vandernetista.

Uudenlainen laajakulmaoptiikka tekee 180 asteen valokeilasta tasaisen ja äärimmäisen käyttäjäystävällisen. Päätä ei tarvitse kääntää nähdäkseen mitä sivulla tapahtuu, kun valokeila kattaa koko näkökentän. Tekniikan suunnittelussa on otettu huomioon myös silmän toiminta: valon tehoalue ei lopu sivuilla yhtäkkiä, vaan keila himmenee sivulle tasaisesti. Tällöin hämäränäkö säilyy paremmin, kun silmät eivät rasitu kirkkaan ja pimeän alueen vaihtelusta.

Kädet vapaaksi toimintaan: Petzl Ultra Wide kiinnittyy pyörään ja kypärään

Petzl Ultra Widen voi laittaa perinteisen otsavalaisimen tapaan päähän, jossa se istuu tukevasti, sillä pään kiertävän nauhan lisäksi siinä on pitkittäin pään yli menevä nauha. Näppärillä lisävarusteilla otsavalaisin saadaan käyttöön myös lajeissa, joissa käytetään kypärää, kuten motocrossissa tai pyöräilyssä. Petzl Ultra -sarjan kypäräkiinnike kiinnittää valaisimen lähes mihin tahansa kypärään. Kiinnittäminen onnistuu joko kypärän tuuletusaukkoihin pikasoljilla varustetuilla hihnoilla, tai jämäkästi umpinaisen kypärän kapean reunan alle koukuilla ja tarranauhapaloilla.

Mikäli valoa ei haluta tai voida kiinnittää pyöräillessä kypärään, kiinnittää Petzl Ultra -pyöräntankokiinnike valaisimen ohjaustankoon. Kiinnitysasentojen portaaton säätö mahdollistaa kiinnittämisen 22 - 32 mm:n tankoihin, mikä kattaa lähes kaikenmuotoiset ohjaustangot. Muut tangossa mahdollisesti olevat kiinnikkeet, kuten sykemittari tai GPS-laite eivät estä valaisimen kiinnitystä, sillä tankoon kiinnitettävät osat ovat kapeat ja ne nostavat valaisimen irti tangosta. Pidikkeen ansiosta valaisin saadaan aina vaakasuoraan, jolloin se on optiikan kannalta ihanteellisimmassa asennossa ja valokeila ajettaessa paras mahdollinen.

- Lisävarusteet laajentavat valaisimen käyttömahdollisuuksia todella paljon. Valaisimen käyttö on yksinkertaista kierrettävää virtakytkintä myöden: halutun paloajan valinta on nopeaa ja muotoilu mahdollistaa valaisimen käytön myös paksut hanskat kädessä. Kytkimen saa käännettyä myös lukitusasentoon, jotta se ei pääse säätymään tarkoituksetta, jatkaa Blåfield valaisimen ominaisuuksista.

Vakioteho pitää valokeilan samana koko suorituksen ajan

Petzl Ultra Wide on oikea valinta liikkujalle, joka ei halua antaa hämärän häiritä harrastusta. Extreme-lajeihin suunniteltu otsavalaisin on ultratehokas - tarpeen mukaan se tuottaa vakiovalotehotekniikalla tasaista valoa yhdellä akulla jopa vuorokauden ajan, tai äärimmäisen tehokasta valoa useita tunteja. Valon kantamaa voi säätää 17 metristä 59 metriin. Eri valotehojen järkevällä ja tarkoituksenmukaisella yhteiskäytöllä käyttöaika on juuri sopiva esimerkiksi yön yli kestävässä käytössä. Valaisinta voi käyttää myös tauotta hankkimalla siihen vara-akun – akku latautuu nopeammin kuin tyhjenee, eli toista akkua käytettäessä toinen ennättää latautua täyteen.

- Petzl Ultra Widen akku on huippulaatua: se latautuu muutamassa tunnissa, kestää yhtäjaksoisessa käytössä jopa yli vuorokauden. Modernin lithium-ion akun varaustilan voi tarkastaa LED-näytöltä, jolloin latauksen riittävyyttä ei tarvitse arvailla. Lithium-Ion akku on myös erittäin kevyt, ja valaisimen painon ja tehon suhde onkin poikkeuksellisen hyvä. Akku ei myöskään ole kylmäarka, joten se ei tyhjene pakkasella juuri sen nopeammin kuin lämpimässäkään, jatkaa Blåfield.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön http://tuotekuvat.vandernet.com/ (Lehdistökansio)

Lisätiedot

Vandernet Oy, myyntijohtaja Pasi Blåfield, puh. 020 741 8333, pasi.blafield@vandernet.com

Tuotelainaukset

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, Arkadiankatu 23 D, 00100 Helsinki

lotta.lappalainen@akvamariini.fi

Tuotetiedot

Petzl Ultra Wide -otsavalaisin
Suurteho LED -otsavalaisin 180 asteen valokeilalla ja 2 Ah lithium-Ion niska-akulla. Vesitiivis. Helppokäyttöinen kierrettävä virtakytkin. Neljä reguloitua valotehoa: Mode 1: 17 m, paloaika 25h. (25h + varavirta 10min). Mode 2: 32 m, paloaika 9h 15min. (9h + varavirta 15min). Mode 3: 41 m, paloaika 5h . (4h 45min + varavirta 20min). Mode 4: 59 m, paloaika 2h, 300 lumen (1h 30min + varavirta 30min). Pystysuuntaisessa valokeilan suuntauksessa 90° säätönivel, mahdollistaa sekä nopean etenemisen että suoraan käsiin suunnattavan tehovalon. Erittäin miellyttävä ja jämäkkä LongLife otsapanta. Kytkimen lukitusasento. Poikkeuksellisen hyvä painon ja tehon suhde. Maksimikirkkaus 350 lumenia. Kokonaispaino: 345g, josta akun paino 145 g. Vesitiiviys: IP 67 (30cm, 10 minuuttia). Käyttölämpötila: -40C° – +60C°. Sähkönumero: 8766006. Materiaali- ja valmistusvirhetakuu: 3 vuotta. Suositushinta: 409,00 €.

Petzl Ultra -kypäräkiinnike
Kiinnittää Petzl Ultra -sarjan LED suurtehovalaisimet lähes minkä tahansa malliseen kypärään. Suunniteltu ensisijaisesti pyöräily- ja maastopyöräkypäriin joiden kanssa istuvuus on erinomainen joustavien osien ansiosta. Soveltuu myös mm. useimpiin motocross- ja laskettelukypäriin. Tuuletusaukkoihin kiinnittäminen on nopeaa pikasoljilla varustetuilla hihnoilla. Kapeareunaisiin kypäriin kiinnike asennetaan koukuilla ja tarranauhapaloilla. Pakkaus sisältää kaiken tarvittavan. Paino tuuletusaukoillisten kypärien kanssa käytettäessä: 30 g. Paino kapeareunaisten kypärien kanssa käytettäessä: 40 g. 3 vuoden materiaali- ja valmistusvirhetakuu. Suositushinta: 30,90 €.

Petzl Ultra -pyöräntankokiinnike
Kiinnittää Petzl Ultra -sarjan LED suurtehovalaisimet pyörän ohjaustankoon. Portaaton säätö mahdollistaa kiinnittämisen 22 mm - 32 mm tankoihin. Tankopidikkeen monella eri kiinnitysasennoilla valaisin voidaan asentaa kaiken muotoisiin tankoihin ja se saadaan valokuvion muodon kannalta aina parhaaseen mahdolliseen kulmaan. Valo voidaan myös suunnata haluttaessa vasemmalle tai oikealle. Asentaminen onnistuu nopeasti ilman työkaluja. Pakkaus sisältää kaiken tarvittavan. Innovatiivinen kotelo ei heilu rajussakaan ajossa. Sekä valaisin että akku voidaan helposti irrottaa pikakiinnikkeestä varkauksien ehkäisemiseksi. Kokonaispaino 175 g (tankopidike 105 g, akkukotelo 70 g). Valmistettu Ranskassa. 3 vuoden materiaali- ja valmistusvirhetakuu. Suositushinta: 69,90 €.

Petzl on maailman tunnetuin otsavalaisinten ja korkealla liikkumiseen suunniteltujen varusteiden valmistaja, jonka pääkonttori on Ranskassa. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat otsalamppujen lisäksi muun muassa erilaiset kiipeilyvarusteet sekä työ- ja pelastusvarusteet, kuten valjaat, köydet ja kypärät. Suomessa Petzlin välineitä edustaa Vandernet Oy. www.petzl.com, www.vandernet.com